Avatar billede samson Nybegynder
27. august 1999 - 22:19 Der er 13 kommentarer

Modem starter ikke altid

Når jeg starter min maskine, og alt ser ud til at være OK, så er det ikke altid,at mit modem er tilkoblet. Selv om alt ser roligt ud på skærmen, så ser det ud til, at jeg skal vente 30-45 sekunder, før jeg aktiverer mit modem. Hvis jeg gør det for tidligt, så må jeg begynde helt forfra, med at boote maskinen. Findes der en løsning, hvor modem bliver aktiveret lidt tidligere i opstarten, eller en metode til at starte modem efterfølgende uden at skulle begynde helt forfra? Det er internt modem.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 1999 - 22:29 #1
jeg har prøvet samme problem, bare hvor lortet gik ned hvis jeg var for hurtig til at ringe op efter at jeg havde vækket den efter en standby
Avatar billede Slettet bruger
28. august 1999 - 08:03 #2
Mystisk. Jeg tænder blot for modem, og så starter min maskine op enten fra start eller fra dvale, hvis jeg kun har afbrudt den. Startes modem efter jeg har tændt maskinen, sker der ikke noget ved det. Hvad med at fjerne modem og genindstallere det helt forfra?
Avatar billede mothar! Nybegynder
28. august 1999 - 22:40 #3
Du nævner ikke hvilket modem?
Du bruger en forkert driver, som ikke er "optimeret" til dit modem. Afhængig af modem/chipset på modem, er det flere løsninger, for at finde en bedre driver
Avatar billede samson Nybegynder
29. august 1999 - 01:04 #4
Det drejer sig om et Lasat 56K internt, og driverne er ROCKSER.VXD og VMM32.VXD.
Er der nogen der skulle være bedre?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 1999 - 08:39 #5
Du bruger vel de driver, som følger med modemet?

Har du prøvet, at tænde modemet før du starter din computer?

Eller prøv, at fjerne modemmet, og lade windows selv søge og oprette også se hvad der sker.
Avatar billede samson Nybegynder
29. august 1999 - 09:22 #6
Min maskine er leveret med det pågældende modem, og leverandøren har opsat maskinen. Jeg tør ikke fjerne opsætningen, for det fungerer faktisk godt - med undtagelse af den irriterende fejl, hvis jeg er for tidligt på den. (Modem er ikke indstalleret.)Hvordan tænder man iøvrigt et internt modem før man starter maskinen?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 1999 - 12:24 #7
Internt modem starter altid op når PC'eren startes. Det må være fordi du genstarter modemet, at maskinen vil have lov til at starte op igen. Er den første linje i din autoecec.bat @ECHO OFF?

Det må være en opsætningsfejl, som laver ged i det.
Avatar billede samson Nybegynder
29. august 1999 - 13:59 #8
Sådan ser de første fire linier ud i autoexec.bat:
C:\PROGRA~1\MCAFEE\VIRUSS~1\SCANPM.EXE C:\
@IF ERRORLEVEL 1 PAUSE
REM [Header]
@ECHO OFF
Jeg tror også, at det må være en opsætningsfejl i Windows - men hvor?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 1999 - 15:46 #9
Når du har startet computeren, kan du så ikke logge dig direkt på nettet via en browser, uden at foretage dig yderligere, eller hvis du gør det , hvilken meddelelse får du så?

Avatar billede mothar! Nybegynder
29. august 1999 - 20:46 #10
Hej Samson...Et internt modem er klar til brug i windows inden du får din musemarkør op, normalt...
Er det opkald til internet der giver problemer, eller et andet program?
Har du hentet nyeste drivere ?...
Avatar billede samson Nybegynder
29. august 1999 - 21:58 #11
Svar til kharder: Jeg får meddelelsen Modem ikke installeret. Installer modem.
Svar til mothar: Jeg har ikke hentet nye drivere, for det fungerer perfekt bare jeg giver opstaren god tid - til lang tid efter at starten tilsyneladende er fuldendt. Det klikker stadig i "kassen" efter at startbillede står helt klar, så der sker stadig indlæsning af et eller andet.
Avatar billede cybles Nybegynder
31. august 1999 - 01:52 #12
Tag dit modem ud af maskinen. Start din maskine fjern driveren til det modem, sluk maskinen sæt modemet tilbage i monsteret, tænd din maskine og din computer ( hvis det er en win95 /98) vil automatisk selv finde og installere den rigtige driver.
Avatar billede samson Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:19 #13
Jeg tror vi må afslutte denne. Alt har været prøvet. Jeg har selv fundet en acceptabel løsning. Når det driller rigtig meget, så gennemfører jeg en \"Vedligeholdelse\", og så er problemet der næsten ikke i en månedstid. Men helt at slippe for problemet bliver jeg ikke. Tak for jeres deltagelse.