Avatar billede ripley Nybegynder
25. juni 2003 - 11:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gif med gennemsigtig baggrund er ikke gennemsigtig på web-site

Hej!

Jeg har lavet en gif i PS med gennemsigtig baggrund.
Nu ser jeg til min rædsel, at den ikke er gennemsigtig, når jeg linker til den via HTML. Der er baggrunden pludselig hvid!?
Måske er det et HTML-spørgsmål, men nu prøver jeg her først.
Jeg kan også se, at når jeg copy-paster billedet ind i et andet billede med farvet baggrund i PS, så er baggrunden hvid.
Avatar billede ckh Nybegynder
25. juni 2003 - 11:55 #1
Er "fluebenet" i rubrikken gennemsigtighed blevet fjernet hvis du vælger "gem til web" ?
Avatar billede ripley Nybegynder
25. juni 2003 - 14:00 #2
Næh!
Jeg forstår simpelthen ikke, at billedet kan have gennemsigtig baggrund når jeg ser det i PS og så har hvid baggrund, når jeg bruger det i HTML.
Dén var sgu da ny! ;o)
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juni 2003 - 14:26 #3
1) Markér alt
2) Kopier dit billede
3) Åben nyt dokument med transparent baggrund
4) Sæt ind
5) Gem til web - vælg Gif og kryds af i Transparent.

Det burde da kunne lykkedes på den måde! *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juni 2003 - 14:27 #4
Når du gemmer til web - så er der lige den der matte. Det bliver pænest hvis du vælger baggrundsfarven i denne rubrik.
Avatar billede lockmannager Nybegynder
14. juli 2003 - 22:39 #5
Det du skriver sker hvis man gemmer billedet som jpg eller jpeg, prøv at gemme det som gif, så bliver det gennemsigtigt
Avatar billede lockmannager Nybegynder
14. juli 2003 - 22:39 #6
uppps, et svar!!