Avatar billede nurme Nybegynder
24. juni 2003 - 23:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hjælp til grafikkort?

Hey

Jeg har et Geforce4 Ti-4800 SE som ik virker helt normalt, vil derfor spørge om hjælp til om det er rigtig sat op, og om der skal ændres noget i opsætningen?

Det jeg tænkte på var om clock speeden er rigtig, lige i øjeblikket står AGP porten til 66 MHz, skal dette sættes højere? og/eller strømforsyningen? (1,55v)

Jeg har installeret den nyeste driver, og kan godt spille diverse spil i nogle min. inden den simpelthen går ud af det, for det meste kommer der ingen fejl, dog sker det at den siger: "sorry, a serious error occurred" selvom det nu ikke siger så meget.

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak...
Avatar billede ballsic Nybegynder
24. juni 2003 - 23:21 #1
er du sikker på ar køleren kører regelmæssigt på grafikkortet?
Avatar billede nurme Nybegynder
24. juni 2003 - 23:24 #2
tja, er jeg da rimelig sikker på, hvordan kan jeg ellers tjekke det? har lige købt det...
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 23:33 #3
Jeps, AGP skal kører 66 Mhz.
Hvad der lige præcis gir denne fejl er svært at sige.
Hvis det er den nyeste detonator driver du har, kan du evt. prøve med en tidligere ver. og se om det hjælper....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. juni 2003 - 09:15 #4
http://www.tweak.dk/test171.php
Det kan være der er lidt hjælp at hente...:O)

har selv haft problem med driver version 44.03, det har løst sig efter jeg gik tilbage til den gamle. 43.45
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_43.45
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. juni 2003 - 10:27 #5
Prøv nogle andre drivere til dit grafikkort.

Hvis du har den nyeste så fjern den og så genstart maskinen, derefter prøv at installer den ældre driver.

Har du prøvet at opdatere din DirectX ?
www.microsoft.com/directx
Avatar billede nurme Nybegynder
25. juni 2003 - 10:59 #6
Først installerede jeg den driver som hørte med, men da den begyndte med problemet prøvede jeg at hente den nyeste driver, men hjalp ikke.
kan det hjælpe at sætte clock speeden højere og kan det være farligt?
Jeg har prøvet at installere nye DirectX men hjalp heller ik.
bartfreak > prøver lige at se om der er noget som kan hjælpe...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. juni 2003 - 23:28 #7
prøv med dx 8.1, slå "anti-aliasing og anisotrop-filtret fra"
Og værd forsigtig med at clocke, check din bios om dine ram står rigtigt..:O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juni 2003 - 10:06 #8
nyeste driver..fra den 20/6-03
Dog en Beta

http://www.hol.dk/downloads.asp?kategori=Nvidia%20Drivere&id=922
Avatar billede nurme Nybegynder
26. juni 2003 - 14:53 #9
bartfreak, har du ikke et link til det dx 8.1 som du mener jeg skal prøve? er lidt i tvivl, thx
Avatar billede nurme Nybegynder
26. juni 2003 - 15:08 #10
når jeg prøver at installere den nye driver får jeg denne fejl:
www.mount.dk/sharper/fuck.jpg
den har jeg også fået ved de andre drivere..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juni 2003 - 16:11 #11
det gjorde jeg osse, men der står jo osse at man bare skal ignorere den fejl..:O)

citat..:

Note: Installér manuelt. Hvis der kommer en fejlmeddelelse under installationen, hvor den spørger efter "nvrstr.dl", så ignorer fejlen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juni 2003 - 16:15 #12
Avatar billede nurme Nybegynder
26. juni 2003 - 23:04 #13
ja jeg ved godt at man ville få en fejl når man installere den driver som du sagde at jeg skulle dl. men det er jo ik den fejl jeg får, noget med at windown ikke kunne gennemføre en eller anden test, og ikke den som der nævnes. men den driver hjalp heller ik på problemet... desværre
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juni 2003 - 23:21 #14
jaja..f...det
Avatar billede nurme Nybegynder
27. juni 2003 - 21:46 #15
tja, jeg finder sq nok ik lige ud af det med det samme... men ellers tak for hjælpen...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. juni 2003 - 19:04 #16
tak selv..:O)
Avatar billede nurme Nybegynder
14. juli 2003 - 15:18 #17
jeg har fundet problemet... det var clock speeden der stod forkort, rettede lidt på den og nu virker det perfekt, har ik fået en eneste fejl siden... :)