Avatar billede schubert Nybegynder
05. december 2000 - 23:06 Der er 1 løsning

Master Browser

Hvordan kan jeg se hvilken maskine på netværket der er master browser? Jeg har hele tiden problemer med at master browseren skifter og får fejl i min event viewer. Er der mulighed for at man på en eller anden måde kan promovere en maskine til permanent at være master browser, hvis ja hvordan?

Det har virkelig irriteret mig længe alle de fejl i event viewer, og nu vil jeg ha dem væk!

Avatar billede ntmaniac Nybegynder
05. december 2000 - 23:10 #1
Du kan ved hjælp af et værktøj der ligger i win NT resourcekit (BROWMON.EXE) hvor du kan se hvilke maskiner der er master browser og se status på den enkelte maskine.

For at sætte en maskine til at være master browser kan du ændre følgende værdi i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\Browser\\Parameters\\IsDomainMaster til True.

Når du har sat denne værdi, vil maskinen når den starter op, foretage en \"Browser Election\" og muligheden for at blive master browser bliver afgjort ud fra følgende:

Preferred master
Master
Backup master
potential master

Hvis der er flere maskiner der har samme \"rolle\" bliver følgende kriterier brugt:

Windows NT Server PDC
Windows NT Server BDC
Windows NT Server
Windows NT Workstation Windows 95
Windows for Workgroups

Så sådan er det...