Avatar billede kram Nybegynder
24. juni 2003 - 20:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsomt Internet

Jeg har et problem med min Laptop, en Compaq Presario, når jeg er opkoblet på internettet, så kører det utroligt langsomt, 3kb/s osv. - selvom jeg har 1mbit internet.

Problemet findes kun hos laptoppen, og ikke hos de stationære PCere, hos dem kører nettet fint.

Det sjove er, at når det KUN er laptoppen som er koblet på, ergo de andre PCere ikke er plugged i, så kører laptoppen fint.

Jeg husker før i tiden, kørte den fint, det er bare pludselig sket ud af ingen ting.

Netkortet som laptoppen bruger er et:
Surecom 32bit 100/10 mbit CardBus PC Card

Routeren er af mærket Cisco, leveret af CyberCity, den er derfra koblet i en Switch af mærket Jensen, som deler nettet videre.

Har nogen oplevet noget lignende, og evt. har en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 20:15 #1
Prøv at opdatere driveren på dit netkort....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 20:37 #2
forstår ikke helt din opsætning...du har router..og en swicth.
Hvorfor bruger du ikke kun routeren, har den ikke 4-6 udgange..???
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 21:21 #3
bartfreak >> Det er kun 2 stik i en router. 1 til WAN og 1 til LAN.
Hvis der er flere stik, så er det med indbygget switch. Men det er der ikke i den Cisco fra CyberCity.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 21:21 #4
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 21:38 #5
hey sorry ..spurgte osse blot ikke sandt..:O)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 09:13 #6
bartfreak >> Ingen grund til "sorry" jeg informere bare :o)
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. juni 2003 - 10:37 #7
Lyder siom et defekt netværkskabel...

Prøv at skift kablet hvis du har mulighed for det. Evt. låne det fra en stationær maskine.
Avatar billede ms7829 Nybegynder
01. december 2003 - 21:52 #8
Har du sat alle op med samme Gateway (Router IP) ?
Avatar billede kram Nybegynder
31. maj 2004 - 06:20 #9
Hov jeg havde glemt at lukke dette spørgsmål. :)

Nogen som gider smide et svar så jeg kan få mine point tilbage? Fejlen blev rettet af en supporter.