Avatar billede foxskywalker Nybegynder
24. juni 2003 - 17:48 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Progressive scan vs. Interlaced på Interlaced fjernsyn

Vi har lige købt en DVD afspiller der kan sende ud i Progressive scan, men vores fjernsyn køre jo Interlaced, hvad sker der så hvis man sætter den til at sende ud i progressiv??? Og jeg troede ikke at der var lavet nogle fjernsyn der kørte "ægte" progressive.
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. juni 2003 - 17:52 #1
Det er så vidt jeg har forstået til video projectorer og ikke til fjernsyn, at det kan være aktuelt.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 18:15 #2
Jeps, for at udnyttet progressive scan, skal du også have et TV der understøtter det....

<klip>
You must use a progressive-scan display in order to get the full benefit of a progressive-scan player. However, all progressive players also include interlaced outputs, so you can buy one to use with a standard TV until you upgrade to a progressive TV. (You may have to use a switch on the back of the player to set it to interlaced output.) Since computers use progressive-scan monitors, DVD PCs are by definition progressive-scan players
<klip>
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 18:18 #3
Her er en masse go' info om progressive scan vs. interlaced.
http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part-5-progressive-10-2000.html
Avatar billede ctacta Nybegynder
24. juni 2003 - 20:31 #4
Du kan anvende det på Plasma og projektorer som angivet herinde.
Ikke almindelig fjernsyn som i EU, dog måske når vi engang får HDTV standard i EU. Iøvrigt er det næsten umuligt at se forskel på progressive og interlaced på skærmstørrelser under 36" hvis det er nogen trøst ;-)
Avatar billede ctacta Nybegynder
24. juni 2003 - 20:32 #5
Ups, som svar på dit spørgsmål så får du intet billede på dit fjernsyn, så det får du ikke noget ud af...
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
24. juni 2003 - 21:36 #6
I havde vist allesammen lige meget ret til point :0) Tak for hjælpen så blev jeg så meget klogere
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 23:25 #7
any time.... :o)