Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
24. juni 2003 - 16:51 Der er 13 kommentarer

Windows Crasher når en anden computer ser mine filer.

Hey der..

Lille problem.
Vi har et lille netværk på 3 computere. (ABC)
Jeg har computer A. Når B prøver at se mine filer genstarter min computer. Og det er HVER gang.
Hvad kan det skyldes?? Og hvordan udbedrer man det??
Netværksopsætningen er sat ens op på de 3 computere. Selvfølgelig ikke IP adresserne.
Help Me
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2003 - 17:04 #1
Hvilke OS har du?
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
24. juni 2003 - 17:10 #2
Nårh ja..
Sorry

WIN XP med SP1
Så kan i jo få resten af systemet med det samme:  ;)
AMD 1700+ XP
640 MB PC133 RAM
100 GB 7200 Harddisk (80 på den ene og 20 på den anden)
GeForce 4 MX440 64 RAM
Sandberg 10/100MBit Netkort.

Nu har jeg så Unshared de drev så han ikke kan få den til at gå ned med vilje! :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. juni 2003 - 18:33 #3
Er det A eller B der genstarter ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. juni 2003 - 18:34 #4
Det er A jf. første indlæg...
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. juni 2003 - 18:37 #5
Lyder skummelt. Har i scannet for virus på alle maskiner ?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2003 - 18:50 #6
et skud i tågen. Hvis du ser under local sec. policy(w2k) - brugerrettigheder. "Force shutdown from remote system" - hvor mange har den rettighed.
Bare et skud  - du bør nok lave en repair af dit system...alligevel
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
24. juni 2003 - 19:20 #7
Forstod jeg ikk helt Danny .. :)
Sig det laaangsomt.. hehe.. :)
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
24. juni 2003 - 19:21 #8
Og ja.. det er min computer (A) som genstarter når B prøver at se mine filer..
Men ikke omvendt.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juni 2003 - 19:27 #9
ja der findes local policy på din pc.
Hvis alle har den rettighed vil en proces kunne lukke din pc ned.
De ligger i "local security policy" (på engelsk i w2k).
Du skal sørge for at det kun er administrator der har denne rettighed "Force shutdown from remote system"="Påtving nedlukning fra remote system" - men det er som sagt et skud.
Du bør nok køre en repair af dit system
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. juni 2003 - 22:18 #10
Jeg havde ikke andet end problemer da jeg havde SP1 installeret. Så det ligger ikke på nogen af mine maskiner mere.

Har selv´haft det omvente problem, med at de startede op. Men det er bare en bios opsætning. Hvor man kan "vække" computeren ved aktivitet på netkort.
Du kan altid prøve at slå det fra.

Ellers er det nok noget henaf hvad Danny snakker om.
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juni 2003 - 00:07 #11
dannyboyd> Det lyder meget usansynligt. Hvem skulle have sat den på? (OK - jeg har være ude for det, da en kammerat ville lave sjov). Men hvorfor sker det netop når B prøver at gå ind på et share...

Lyder mere som en fejl i TCP/IP stakken eller Fil- og printerdeling...

Prøv at køre følgende fra en kommandoprompt

netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Du kan se i c:\resetlog.txt hvad der er fixet...

JP
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
25. juni 2003 - 11:50 #12
jpvi ...
Så har jeg lavet sådan en log.. ØØhhmm.. Der stod altså ret meget.. Skal jeg bare copy/paste det hele herind?? Forstår ikke lige hvad den skriver.

Danny ... Så fandt jeg omsider local security policy. Har aldrig været derinde før. Men den stod rigtigt nok, altså som Administrator.

JW
Avatar billede sejindk Nybegynder
26. september 2003 - 13:44 #13
Måske på tide at lukke.

Hvis du ikke har fundet ud af det endnu, så er det rimelig sikkert fordi du skal købe et andet netkort.  Jeg gætter på dit netkort er fra Sandberg. Denne fejl har ufattelig mange Sandberg kort nemlig, hvilket jeg ved da jeg engang har arbejdet der.  Så du må ud og købe et nyt, bare det ikke er sandberg.  Prismæssigt koster et netkort ca. 150-200 kr.