Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
24. juni 2003 - 15:03 Der er 5 kommentarer

Priser på DVD-R og kompatibilitet med brændere

Hej

Jeg har en Panasonic DVD-optager der kan optage på DVD-RAM eller på den indbyggede harddisk.

Jeg påtænker at optage på harddisken først, og så bagefter brænde det redigerede ned på en DVD-R skive (herefter kan DVD-R'en ikke redigeres/genskrives). Pointen er, at en DVD-R kan læses af stort set alle DVD-maskiner.

Mit spørgsmål er: Kan jeg bruge alle DVD-R skiver til apperatet, for Panasonic's egne er en del dyrere end mange andre mærker.

Jeg kender godt edbpriser osv., men har ikke lyst til at købe 100 skiver jeg ikke kan bruge.

Jeg vil specielt gerne høre hvis nogen har egne erfaringer med denne Panasonic eller med DVD-R brænding på DMR-E50 eller DMR-E60

Mvh. Iver
Avatar billede jensendk Nybegynder
24. juni 2003 - 16:39 #1
DVD-R & DVD-RAM er ikke dt samme, så med mindr maskinen kan begge dele, så nej.

DVD-r skiver kan jo fåt billigt nu om dage, så prøv med enenklt..
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
24. juni 2003 - 17:08 #2
Jeg ved godt at DVD-R og DVD-RAM ikke er det samme. Standarderne er jeg fint inde i, det eneste jeg frygter er, at jeg køber en masse DVD-R skiver som jeg ikke kan bruge.

DVD-RAM vil jeg ikke bruge så meget, med mindre harddisken er fuld og jeg ikke har tid til at rydde op/lave backup af den.

Mvh. Iver
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 19:16 #3
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
24. juni 2003 - 21:39 #4
Ja, j
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
24. juni 2003 - 21:43 #5
Ja, jeg ved godt at de kan DVD-R, men det jeg er i tvivl om er, hvorvidt jeg skal passe på visse mærker af de billige DVD-R skiver. Jeg har fx læst på nettet, at nogle DVD-RAM discs fra Maxell ikke skulle virke så godt på Panasonic'en, og derfor vil jeg gerne høre fra folk der HAR erfaringer med forskellige (billige) DVD-R-mærker på en Panasonic DVD-RAM maskine. Jeg ved allerede hvilke formater (DVD-R og DVD-RAM) som Panasonic DMR-HS2 er kompatibel med - men kan de (DVD-R-skiverne) købes for billigt?