Avatar billede v_rasmus Nybegynder
05. december 2000 - 21:37 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

temp. på motherboad

Hvad må temp. blive på et sockel 7 og et sockel A blive??
Avatar billede krusell Nybegynder
05. december 2000 - 21:41 #1
På mobo\'et?
helst under 30 grader, men kender ikke lige de præcise tal. Det skal være stabilt.
Kommer også an på hvilken chip der sidder på mobo\'et
Avatar billede fido82 Nybegynder
05. december 2000 - 21:46 #2
gennemsnit på socket A er omkring de 30 - 40 grader
For socket 7 svinger det mellem 20 - 30 grader
Avatar billede driis Nybegynder
05. december 2000 - 22:38 #3
... men hvis motherboardet er 100% stabilt, kan temperaturen for så vidt være ligegyldig. Hvis der er problemer med maskinen, kan det skyldes varmeproblemer, hvis temperaturen er over de temperaturer, fido82 nævner.
Avatar billede lestat Nybegynder
14. december 2000 - 14:09 #4
Min ligger konstant på omkring 29-31 grader. DEn har nået 31 én gang, efter 4 timers prime95. Det er et Abit KT7-RAID. (socketA) Det sidder i et Aopen HQ08 tower kabinet. Jeg har en enkelt kabinet blæser, men det er ofte en god idé i dag, hvor både processor, grafik kort og mb afgiver en del varme.
Temp skulle ikke gerne nogensinde nå de 40C. DEt er altså for meget. Det kommer også an på rumtemperaturen. Hos mig svinger temperaturen op til 8-9C fordi døren udtil står på klem.
Men omkring 30C er et godt bud for socketA
Socket 7 bliver ikke helt så varme, da processoren ikke bliver så varm. (Som regel) DEt er i øvrigt vigtigt om man skelner mellem temp i kabinettet og på northbridgen, som er det chipsæt, som bliver varmt. På KT7 mb er der endda en lille blæser, selvom jeg har mín tvivl om hvorvidt den rent faktisk er til noget.