Avatar billede janlnm Nybegynder
24. juni 2003 - 13:10 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

overførelse af divx til fjernsyn

er det mulig at få et kabel til overførelse af divx film der ligger på  harddisken så man kan se dem på fjernsynet
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
24. juni 2003 - 13:15 #1
Spørgsmålet er blevet stillet og besvaret masser af gange her på Eksperten. Brug søgefunktionen. Søg f.eks. på tv out.
Avatar billede pnr Nybegynder
24. juni 2003 - 13:16 #2
Ja det er muligt ved hjælp af tv-out på dit grafikkort
Avatar billede pnr Nybegynder
24. juni 2003 - 13:17 #3
For at gør det lidt smart kan du evt. købe en Palmbutler www.palmbutler.com
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 13:17 #4
Avatar billede riversen Nybegynder
24. juni 2003 - 13:18 #5
de har vist et sådan kablet incl. scart adapter etc. hos aldi til 40-60 kr
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 13:18 #6
La' være med at tildele 200 point for dette spørgsmål. Det er totalt overkill. Dit spørgsmål blir stillet 5-10 gange om ugen her på Eksperten
Avatar billede returnee Nybegynder
24. juni 2003 - 13:18 #7
Øhh...
Hvis jeg forstår dit spørgsmål ret, er det meget enkelt.
Du skal bruge et grafikkort med tv-out, samt et svhs kabel som skal sættes i svhs indgangen i dit tv... hvis altså dit tv har er svhs indgang!
Et grafikkort med tv-out er rimelig billigt at anskaffe.

F.eks

InnoVISION Tornado GeForce4 MX440-8X
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 64MB DDR RAM
Chip: nVIDIA GeForce4 MX440SE
RAMDAC: 2x350MHz
Type: AGP x8
Connector: 2 x 15pin D-sub / TV-Out
Warranty: 2 Years
Pris lige knap 800 kr.

Men hvis du allerede har et grafikkort med tv-out, er det jo kun et svhs kabel du skal have fat i.
Håber du kan bruge mit svar.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 13:19 #8
returnee >> Husk hvis der skal lyd med over i TV, er SVHS kabel ikke nok.
Avatar billede _zorro_ Novice
24. juni 2003 - 13:21 #9
TV tool 6.. samt et kabel som Aldi havde i sidste uge og måske stadig har... så er du godt kørende ;-)
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 13:24 #10
Jeps TVtool er genialt. www.tvtool.de  -  Virker til alle Gforce kort, undtagen det returnee beskriver :o) (TVtool virker ikke til Gforce4 MX)
Avatar billede ctacta Nybegynder
24. juni 2003 - 14:05 #11
Glem alt om Palmbutler, den er ikke pengene værd, en forfærdelig brugergrænseflade. Prøv istedet www.myhtpc.net det er en gratis klon af Windows Media Center Edition. Og du kan så købe en ATI Remote Wonder der som Palmbutler er RF baseret og med 30 meters rækkevide.

Angående grafikkort der skal du være opmærksom på at TVTOOL ikke understøtter alle tvout chips, check deres hjemmeside for kompabilitet.

Hvis du vil have en stand-alone løsning, så vil jeg klart anbefale en KISS 500 afspiller, der tager også DVIX og kan tilsluttet computeren via Ethernet. Der skulle snart komme en firmware der tillader at den kan "læse" indhold fra din pc'er.

Mvh
Christian
Avatar billede pnr Nybegynder
24. juni 2003 - 14:13 #12
Palmbutler koster ca 1000 kr og jeg syntes bestemt at den er pengene værd!
Avatar billede ctacta Nybegynder
24. juni 2003 - 14:18 #13
myHTPC er GRATIS og en ATI Remote Wonder koster 249,- hos en række forhandlere herhjemme (ingen reklame).

Så Palmbutler har et problem, udover en elendig brugergrænseflade ;-)
Avatar billede ctacta Nybegynder
24. juni 2003 - 14:21 #14
Iøvrigt er knapperne på Palmbutler elendige, for ikke at nævne cursoren. Det er elendig plastik der går i stykker, jeg har haft 2 sendt ind på knap 1 år, og det er ved normalt dagligt brug. Kan bestemt ikke anbefales!

ATI's har gummiknapper, knap så pæn, men den fungere fint og går ikke i stykke. Og så koster den 1/4 del af hvad Homelinc vil have for deres billige plastikskrammel. Så vidt jeg ved så har de også alvorlige problemer med at skaffe nye kunder i "butikken" så mon ikke de snart drejer nøglen om?

Lidt OT men information.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 14:30 #15
ctacta >> Go' info :o) Er heller ikke selv meget for PalmButler.....
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 14:30 #16
ctacta >> Hvor køber man denne ATI Remote Wonder henne ?????
Avatar billede ctacta Nybegynder
24. juni 2003 - 14:38 #17
uha man må ikke reklamere her på eksperten, men smid en mail på cta@mail.dk så sender jeg et link ;-)

PS: går til møde nu, så der går lidt tid før jeg kan svare.
Avatar billede janlnm Nybegynder
24. juni 2003 - 22:02 #18
tak for alle svarene så var detikke bare min egen fremtidsvision*S*..
dum som jeg er