Avatar billede marikke Nybegynder
24. juni 2003 - 08:15 Der er 5 kommentarer

Opdatering mellem regneark

Jeg har mine regninger liggende i en mappe for sig selv, hver regning har sit eget filnavn (nr.)
Varerne i regningerne er hentet via en kæde fra et andet regneark.
Nu er problemet så: varerne er jo sat til en stykpris, hvis jeg hiver en rening frem for at rette i den, og prisen i "vareregnearket" er ændret, slår det igennem til den regning jeg åbner. Jeg må kunne lave noget der er afhængig af en dato?
Er der hjælp at hente?
marikke
Avatar billede lrd Nybegynder
24. juni 2003 - 08:23 #1
http://www.eksperten.dk/spm/26892

Du har et par ret gamle spørgsmål gider du ikke være sød og lukke dem ned.

MvH Lrd
Avatar billede kabbak Professor
24. juni 2003 - 09:18 #2
jeg tro ikke at du kan lave om på gemle regninger, men på nye kan du inden du gemmer, kopier hele regningen ved at markere hele arket, vælg indsæt speciel værdier.
Du skal jo selvfølgelig også indsætte ved at hele arket er markeret, det gøres jo oppe i venstre hjørne.

Du kan jo også gøre det samme i de gamle regninger der stadig passer på priserne.
Avatar billede kabbak Professor
26. juni 2003 - 09:37 #3
I funktioner indstillinger/ rediger, kan du sætte flueben i
'spørg om kæder skal opdateres automatisk'

Så spørger Excel om den skal opdatere kæder når du åbner regningerne, når du så siger nej beholder den de gamle værdier.

Jeg har excel 2000
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2004 - 00:41 #4
Lukketid.
Avatar billede kabbak Professor
12. marts 2007 - 23:06 #5
lukketid