Avatar billede dhbn Nybegynder
23. juni 2003 - 23:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Guiden Scanner og Kamera starter ikke v.tilslutning af digitalkam

Jeg har et Olympus C-730UZ-digitalkamera. Indtil i går fungerede det meget praktisk på den måde, at når jeg tilslutter kameraet til min pc via usb, startede Guiden Scanner og Kamera automatisk (jeg har Win XP), så jeg kan overføre billederne fra kameraet til en valgfri mappe og automatisk give billederne et fælles navn (i stedet for at skulle kopiere og omdøbe dem). Men sådan fungerer det mystisk nok ikke mere, for pludselig starter guiden ikke længere, når jeg forbinder kameraet til pc'en. Kameraet 'dukker op' som et eksternt drev, hvilket det altid har gjort - men guiden starter ikke, og den nægter at starte, når jeg går ind via Start -> Alle programmer -> Tilbehør. Gør jeg det, får jeg en fejlmeddelelse, der siger, at computeren ikke kan finde kameraet (på trods af, at kameraet ER dukket op som eksternt drev og altså er korrekt tilsluttet!). Går jeg ind via Kontrolpanel -> Scanner og kamera -> Tilføj enhed, kan jeg ikke installere en ny driver, da den dels ikke findes 'indbygget' i Windows, dels ikke findes på den cd-rom, der fulgte med kameraet. I øvrigt har jeg heller ikke tidligere installeret en driver fra cd-rom, for alt fungerede automatisk, første gang jeg tilsluttede kameraet, så det burde jo altså ikke være nødvendig.
Jeg kan også nævne, at jeg har højreklikket på kameraets drev-ikon i Denne Computer, valgt Egenskaber, Automatisk Afspilning, og her forsøgt at indstille systemet, så pc'en, hver gang der tilsluttes en enhed med billedfiler, enten spørger mig, hvad der skal ske (starte guiden, åbne Windows Explorer mv), eller bare automatisk starter guiden uden at spørge - men ingen af delene virker! Jeg bliver ikke spurgt, hvad der skal ske, når jeg tilslutter kameraet, og guiden starter stadig ikke automatisk.
Jeg aner ikke, hvad der er sket, siden guiden pludselig ikke længere starter automatisk. Jeg har haft et program installeret, der oprettede virtuelle cd-rom-drev. Det har måske pillet ved nogle indstillinger, men jeg har afinstalleret programmet og efterfølgende gendannet systemet, så det burde jo ikke være det. Kan nogen hjælpe??
På forhånd mange tak!
Avatar billede halifax Nybegynder
24. juni 2003 - 01:50 #1
Kender problemet fra et andet Olympus camere, hvor en bekendt også "kun" kunne overføre fra det eksterne drev, der blev synligt ved USB tilslutningen. Hun fandt aldrig ud af, hvilken WinXP setting, der skulle ændres for i stedet at starte "Olympus-programmet" ved tilslutning.
Men det er jo en ringe trøst for dig.  :(
Avatar billede dhbn Nybegynder
24. juni 2003 - 14:33 #2
Så sandt som det er sagt... Men lad mig for en ordens skyld præcisere, at det ikke er Olympus-programmet (Camedia Master), jeg vil have, skal starte, men et Windowsprogram ved navn Guiden Scanner og Kamera... ikke at det gør den store forskel, hvis ingen kan hjælpe! Men tak for dit bidrag.
Avatar billede dhbn Nybegynder
16. august 2003 - 14:18 #3
..