Avatar billede xpylarius Nybegynder
23. juni 2003 - 22:21 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Photoshop er da dyrt

Jeg ved at Photoshop 7.0 koster omkring 7.000 kr. for den danse version.
Mit spørgsmål er, hvordan for I råd til det???
Avatar billede xpylarius Nybegynder
23. juni 2003 - 22:21 #1
danse=danske...
Avatar billede photop Nybegynder
23. juni 2003 - 22:22 #2
Det gør vi desværre heller ikke, og jeg er inderligt enig. Det er for dyrt!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. juni 2003 - 22:51 #3
Dyrt? Du kan bare købe Adobe Publishing Collection 12 IE PC for 9949,- kr. incl. moms.

Den indeholder PageMaker® 7.0, Adobe Photoshop® 7.0, Adobe Illustrator® 10.0 og Adobe Acrobat® 5.0.

/per
Avatar billede themighty Nybegynder
23. juni 2003 - 22:55 #4
Photoshop er et dyrt program ja men da specielt når det er den danske version der er tale om. Den er jo et par tusinder dyre.

Derfor kan det hvis man alligevel overvejer at købe flere af Adobes programmer være en fordel at købe en af deres pakker som lige netop passer dig eller hvem der nu overvejer at købe Photoshop 7.0 eller andre programmer.
Der er fx Adobes Design Collection med følgende programmer: Adobe InDesign 2.0, Adobe Photoshop 7.0, Adobe Illustrator 10.0, og Adobe Acrobat 6.0 Professional i en pakke til ca 12.000 kr.

Der er jo en del at spare når man tænker på at hvert program koster omkring de 7000 kr.

Men altså kig ind på Adobes egen hjemmeside og se nærmere på priserne og de pakker der fås med de programmer man ønsker.

www.adobe.dk

En anden rigtig god side der er at kigge på omkring priser for de forskellige programmer er: www.edbpriser.dk Hvor du kan se ved hvem det er billigst at købe ved.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 23:10 #5
det er sgu´ for dyrt..
De skovler penge ind, og bremser på den måde udviklingen.
Teknologien kan meget mere end forbrugeren ved, og hvorfor ikke der er penge i lortet.
Ligesom benzin..hvad vile der ikke ske hvis man fandt noget at kører på der var nemmere og billigere. Bill gates ville feks. gå konkurs..og det sker jo nok ikk´
Verden er korrupt...:O)
Go´ sankt hans
Avatar billede zhark Nybegynder
24. juni 2003 - 00:11 #6
Nu er PS vel også det utimative prg. for proff. eller... (idioter), for en proff. er det en rimelig og nødvendig udgift.
Jeg vil mene du burde kunne klare dig med PSP (Paint Shop Pro), som vist nok koster lidt under kr. 1000,00 det er absolut også et stærkt prg. med layers m.v.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juni 2003 - 07:59 #7
Firmaet betaler, og den er alle pengene værd
Avatar billede photop Nybegynder
24. juni 2003 - 09:43 #8
I øvrigt er der et alternativ. Hvis du kører Linux er der lavet et program kaldet "the gimp" (eller noget lignende). Det skulle efter sigende være noget nær en klon af PS - det kan sågar åbne psd filer. Det følger ofte GRATIS med, hvis du køber Linux.

bartfreak> Hvilket viser at dit indlæg 23/6-2003 23:10:52 ikke holder en meter:-) Der findes noget bedre og billigere end Windows, men så vidt jeg er orienteret svømmer Gates og Co. stadig i såvel penge som kunder.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 10:59 #9
der følger jo ikke ligefrem linux med når man køber ny pc..??
Og hvor er det brugervenligt.., det kan alle da finde ud af, hvis man lige har et års tid el. 2 til at sætte sig ind i det.
Men photop, bruger du det da selv, altså linux..
Der er altid veje udenom, man må bare beslutte med sig selv ..hvilke man vil bruge..:O)
Avatar billede photop Nybegynder
24. juni 2003 - 11:40 #10
Jeg kører et dualboot system med Win2k og Red Hat 7.2 på hver sin partition. Men eftersom Win2K rent faktisk fungerer efter hensigten har jeg ikke det store behov for Linux lige nu - og så har du for øvrigt ret i at det ikke er enormt brugervenligt, men et par år er nu alligevel lidt i overkanten:-)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
24. juni 2003 - 11:47 #11
Hvis man tjener penge, dvs. bruger programmet som profecionel så er det ikke så dyrt .. det er dyrt for folk som bare vil have det til at tegne kruseduller med. Det koster software nu om dage.. er selv udvikler og nogle af programmerne vi laver koster 40- 100 tusind.... såå :)
Avatar billede xpylarius Nybegynder
25. juni 2003 - 17:32 #12
Wow! Regnede ikke med så meget respons...
Zhark, jeg ved at psp er noget billigere, men jeg prøvede en demo, og forstod ikke liige hvordan det skulle bruges.
Avatar billede xpylarius Nybegynder
25. juni 2003 - 23:06 #13
killer bee>> Hvad er adressen til din hp??
Avatar billede killer_bee Nybegynder
26. juni 2003 - 08:50 #14
Avatar billede zhark Nybegynder
26. juni 2003 - 16:17 #15
Angående PSP versus PS, så kan jeg garantere dig PS IKKE er nemmere!!!
Jeg har set nogle stykker her på eksperten lave mega flotte ting  PSP, så behersker man det vil du med garanti kunne lave super logo m.v.
Desværre har "kengun" lige slettet billedet af det sidste han lavede, men prøv evt. at hold øje med logo spm. hvor han ofte er med.
Jeg har masser af points, hvis du er interesseret vil jeg da gerne oprette et spm. og få f.eks. "kengun" til at vise dig et mega flot arbejde i PSP - det kan han bare!
Avatar billede xpylarius Nybegynder
26. juni 2003 - 18:53 #16
Lyder sejt...
Har han ikke en hp, hvor jeg kan se denne fantastiske kunst??
Avatar billede zhark Nybegynder
26. juni 2003 - 19:34 #17
Jo har har en HP, men det er med masser af reklamer m.v. du kan jo evt. finde ham ved at klikke på et tilfældigt nick (eller dit eget) og så bare i steder for "xpylarius" skrive "kengun", men du får nok ikke så meget ud af det, man kunne da oprette et spm. og få set nogle han har lavet!?
Avatar billede zhark Nybegynder
26. juni 2003 - 19:39 #18
Jeg fandt lige et som han ikke har slettet endnu, så er du hurtigt kan du da lige se det!
http://www.kengun.com/eksperten/367233.jpg
Avatar billede xpylarius Nybegynder
26. juni 2003 - 20:50 #19
ÅÅÅRH HVAD! Du har sgu ret, det ser godt ud...
Nu bliver det Psp, istedet for Ps...
Avatar billede zhark Nybegynder
26. juni 2003 - 21:25 #20
Hvis du anskaffer dig PSP synes jeg absolut du skal "ofre" et hefte fra IDG om programmet. Jeg erkender at jeg nogle gange er blevet skuffet, men jeg købte et hefte om PS og det var bare ALLE (ca. 60,00) pengene værd! Alle værktøjer blev gennemgået og vist med masser af udklip.
Jeg kender ikke heftet til PSP, men har det samme niveau kan du hurtigt komme rigtigt igang med at øve dig, når du har grundlaget hvordan layers m.v. arbejder.