Avatar billede zenzz Nybegynder
23. juni 2003 - 21:05 Der er 3 kommentarer og
5 løsninger

Væddemål. Hjælp med en afgørelse.

Jeg har lavet et væddemål med en, og det lyder sådan:

Vi væddede om han havde en fil ved navn gylde.avi på hans com. Jeg fandt den, men nu nægter han at erkende at jeg havde ret, da filen ikke kunne afspilles.

Han manglede det rigtige codec.

Mit argument er følgende: Du har en dvd, men mangler en afspiller; altså du har dvd'en

Hans: Man har ikke en fil på sin com når den ikke kan afspilles.

I skal være objektive, for det er jeg ikke....
Avatar billede googolplex Novice
23. juni 2003 - 21:09 #1
Du har vundet ! Det er da ikke relevant om filen kan afspilles !!
Avatar billede zenzz Nybegynder
23. juni 2003 - 21:10 #2
Jeg venter lige lidt med at acceptere, da jeg for retfærdighedens skyld bør hør flere svar.. I skal nok få point..
Avatar billede zenzz Nybegynder
23. juni 2003 - 21:10 #3
hør=høre
Avatar billede bredker Nybegynder
23. juni 2003 - 21:14 #4
det er dig der har ret,er det bare en afspiller der mangler så instaler en så kan du jo bevise det for ham
Avatar billede miss-g Seniormester
23. juni 2003 - 21:15 #5
Væddemålet gik ud om om der var en en fil ved navn gylde.avi på hans computer og intet andet.

Filen var der!

Der var ikke nogen der nævnte at den kunne afspilles eller ej - enig! *S*
Avatar billede prikmus Nybegynder
23. juni 2003 - 21:52 #6
Klart nok, er der en fil der hedder sådan så er den der, for at kunne se den så kan du søge på NIMO codec pack, installer den og så kan du se den helt sikkert... Den lyder jo sådan set også som noget der bare bør ses... ;o)) gid jeg kunne se den
Avatar billede halifax Nybegynder
24. juni 2003 - 02:36 #7
Det kan være en "dummy" .avi-fil hentet på nettet. Altså en uægte .avi-fil der ikke kan afspilles. Men filen finden på pc'en - så du har ret.

Der kan også laves grin med det. Har han fx. et dokument, der hedder "sjoveren.doc" og filen omdøbes til "sjoveren.avi" kan den ikke afspilles. Fordi det ikke er avi, men doc format.
Men filen findes på hans pc - også i dette tilfælde.
Avatar billede arnvig Nybegynder
24. juni 2003 - 14:07 #8
Jeg vil sige at du har vundet.
Det må være det samme som at have en gammel 78'er LP i reolen, selvom man ikke kan spille den, så har man den jo alligevel.