Avatar billede leif Seniormester
23. juni 2003 - 17:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Se hvad der sker på maskinen

Hej,

Jeg har indtil nu brugt Remote Desktop, men mit problem er at jeg har en Application liggende som kører på serveren og ikke kan tilgå via en Remote Desktop, da jeg ikke kan starte 2 stk. af programmet på samme maskine. Remote Desktop laver jo en nye session til mig når jeg logger på.

Hvis jeg nu skal se præcis hvad der sker på serveren, skal jeg så virkelig ud i 3. parts program eller har 2003 server noget indbygget ???

Fra
Leif
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. juni 2003 - 18:07 #1
Der er ikke noget indbygget, hvis du vil til konsollen.
Så er der kun vnc, pcanywhere eller et andet 3.parts program tilbage.
Og jeg vil da anbefale vnc som kan køre som service.
http://www.realvnc.com
Avatar billede fadrian Nybegynder
24. juni 2003 - 11:54 #2
Server 2003 har indbygget mulighed for at man kan overtage konsollen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. juni 2003 - 12:48 #3
Øhh...ok, Det er nyt for mig. Hvad hedder den og hvordan tilgår man den ?
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2003 - 12:57 #4
Fadrian -> Ja, tak, nogle flere oplysninger på det ???
Avatar billede fadrian Nybegynder
25. juni 2003 - 10:53 #5
Hvis du logger på server2003 som normalt via wts og start/run og skriver:
%windir%\system32\mstsc.exe /v:%servernavn% /console
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. juni 2003 - 13:05 #6
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/windowsxp/home/using/productdoc/en/ts_cmd_mstsc.asp

Ja, det står der ganske rigtigt at man kan på ovenstående side, men jeg kan da ikke gøre det op mod en windows 2000 server. Jeg får ikke konsollen, men istedet en ny session. Har du selv prøvet ?
Avatar billede fadrian Nybegynder
25. juni 2003 - 14:20 #7
Det er kun på 2003 det virker, men det er vel også det der bliver spurgt om:

"skal jeg så virkelig ud i 3. parts program eller har 2003 server noget indbygget ???"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. juni 2003 - 14:36 #8
Tjaa... Det ser da ud til at du har ret. Fandt denne artikel med en længere forklaring på hvordan man gør i 2003. Blot lidt underligt at det ikke virker på windows 2000 når MS artiklen siger at den gør.

http://www.jsifaq.com/SUBN/tip6700/rh6799.htm

Dog vil jeg da tillade mig at påpege at det er meget nemmere med vnc.
Avatar billede fadrian Nybegynder
25. juni 2003 - 14:40 #9
Ja jeg bruger osse vnc, dog tightvnc, og det virker fortrinligt, men til 2003 har jeg valgt at bruge det indbyggede, det er nemmere at holde styr på porte/sikkerhed, da det kun er rdp protokollen jeg bruger.
Avatar billede leif Seniormester
25. juni 2003 - 19:04 #10
Det kan jeg vil lige så godt gøre direkte fra XP eller hvad ??? Eller ville det ikke virke optimalt ???
Avatar billede fadrian Nybegynder
27. juni 2003 - 10:01 #11
du får ikke muligheden for at markere at du gerne vil logge på konsollen
Avatar billede leif Seniormester
11. juli 2003 - 11:30 #12
Jeg takker, det virker jo kanon og du kan faktisk bruge den samme kommando på en XP !!!