Avatar billede allanbramsen Nybegynder
23. juni 2003 - 17:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

2 servere skal kunne ses udefra

Hej med jer topic virker nok forkert men hvad jeg prøver aligevel...

Jeg har følgende problem og opsætning.:

Jeg har 1 server som køre W2K Server, den router mit TDC internet med en fast ip det hele funker der mine klienter kan få ip via dhcp og komme på nettet og alt det der...MEN

Jeg har så lavet en Linux server som skal køre web og det køre også indaf til det vil sige.:

Klienter kan se Server 1 W2K uden probs og server 2 Linux uden probs via lokal ip, serverne kan også se hinnanden men.

Straks du sidder udefra og skal se min webserver sker der intet, de kan sagtens se ftp på server 1 men ikke min webserver på server 2 hvad er problemet.

Det jeg vil havde Server 2 til er at kunne ses udefra..

Ps. Der skal siges at der er ingen firewall installeret endnu!!

Følgende konfig:

Server 1 W2K Server.
NIC 1 Ip      192.168.0.1
NIC 2 Ip      DHCP "ip tildelt via TDC"

Server 2 Linux Redhat 7.3
NIC 1 Ip      192.168.0.2
      Gateway 192.168.0.1
      DNS    192.168.0.1
Avatar billede dank Nybegynder
23. juni 2003 - 17:17 #1
du skal route port 80 videre til ip adressen til din linux server.
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2003 - 17:18 #2
Du skal konfigurere din RAS på W2K til at køre NAT. Se hjælpen - den giver svaret under "Configure network address translation".

Du skal forwarde port 80 og 443 til din Linux box.

JP
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
23. juni 2003 - 17:46 #3
jeg har fordelt point lige mellem dank og jpjv da de begge var den rigtige løsning :) takker for hjælpen.....
Avatar billede dank Nybegynder
23. juni 2003 - 17:49 #4
jamen godt det virker så og tak for en hurtig "handel" :o)
Avatar billede allanbramsen Nybegynder
24. juni 2003 - 15:07 #5
Hej med jer igen ehmm ja jeg er åbenbart lidt lost igen det jeg fik til at funke var at få den til at NAT det køre bare, MEN min linux den kan stadig ikke ses udefra internettet af :(

Der snakkes om at jeg skal forward port 80 og 443 men hvor gør jeg det henne under W2K??