Avatar billede jespeer Nybegynder
23. juni 2003 - 16:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg mit eget pc spil og hvilket program

jeg sørger et program til at lave sine egne pc spil med men hved ik hvor jeg kan finde sådan et program henne har prøvet at søge på nettet efter det men kan ik finde noget....... håber i kan hjælpe mig med det................. programet må godt være gratis og på dansk hvis i kan hjælpe med det..... på forhånd tak.......................
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
23. juni 2003 - 16:39 #1
du ku prøve Director fra macromedia... jeg har ikke rigtig nogen erfaring med det men ved at det kan bruges til at lave simple spil (fx er mujaffa-spillet lavet i det)... det er dog ikke gratis ;)
Avatar billede theprofessor Nybegynder
23. juni 2003 - 16:40 #2
hvis du vil programmere PC-spil selv, skal du lære mindst 1 programmeringssprog!!
De fleste spil er skrevet i assembler, c, c++, delphi, eller andet sprog der kører på mere end 1 platforme...
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2003 - 16:45 #3
Skal det være 2D eller 3D? Alt afh. af, hvad spillet skal kunne, tager det MEGET lang tid at lave. Alene wireframes til 3D spil  kræver mange timers design... hertil kommer taktik, strategi osv.

Hvis det er simple WEB spil, kan du bruge ShockWave fra Macromedia, men ydelsen er ikke god.

Der findes forskellige biblioteker til eks. C, som kan lave en masse ting for dig, men vi skal vide lidt mere...

JP
Avatar billede jespeer Nybegynder
23. juni 2003 - 20:18 #4
jeg skal lave en spilleautomate til min pc...........................
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. juni 2003 - 11:31 #5
Hvad er en spilleautomat? (Spiller ikke selv...)