Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2003 - 12:49 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Svært valg.

Står og skal have en ny skærm, og tidligere stod valget klart på en LG Flatron F900P http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514967934
Men nu faldt mine øjne også på en samsung syncmaster 959NF http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797949

Men det er rimelig svært at vælge, så er der nogle der, udfra hvad man kan læse, kan se hvilken en af dem der har de bedste specs?
Har de begge to 100% fladt billedrør?
Og hvorfor skriver producenten og nogle af butikkerne f.eks at max opløsning er 2048x1536, og andre butikker at max opløsning er 1600x1200?
Erfaringer med skærmene er meget velkomne.
Det jeg er mest interesseret i er, om billedet er 100% fladt, og om det står klart. Så kan man stole på når de siger at billedet er 100% fladt?
Avatar billede suicidal Nybegynder
23. juni 2003 - 12:57 #1
Jeg synes den nederste, hvis du har plads. "Store skærme" r som regel bedst, men jeg ville vælge den store.:D
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2003 - 12:58 #2
Mener at Zitech forhandler begge skærme. Prøv evt. at ringe til dem og hør om der er et udstillingslokale i nærheden hvor begge skærme kan ses side om side...

JP
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 12:59 #3
det er jeg osse til..har et godt indtryk af samsung, da de har 3 års garati på deres ting. Men har dog oplevet at folk kan blive irreteret over den streng der er i skærmen.
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2003 - 13:02 #4
Size dont matter :-)
Men samsung´en har da et 100% fladt billedrør ikke?
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2003 - 13:05 #5
Og hvad er det for en type billedrør der er i samsungen?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 13:08 #6
prøv lige at se den her så..lidt billigere og samme specs.???
fra Samsung..
http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=922
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2003 - 13:10 #7
Der fandt jeg billedrøret for 959nf "Natural Flat, Diamondtron" hvor 957p er skyggemaske.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 13:17 #8
okay...sejt nok fundet ..:O)
Kunne heller ikke lige se hvad "hagen" var...:O)
Hvad gør du så..lg..er jo meget fedt design.
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2003 - 13:20 #9
Ja. LG´eren er langt flottere/federe, og den har en usb hub(not that i need it), men er ca 500kr dyrere.
Mangler et eller andet for at få mig overbevist. En test evt. Har søgt lidt på google, men fandt kun en på tysk :-(
En der ligger inde med en test?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 13:21 #10
og den har lidt højere opløsning..ikke fordi man lige bruger den opløsning..*G*
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 13:23 #11
Jeg har hub i min Sony, og bruger den flittigt..den er rar og nem at komme til. Kamera, joy-pads,ekstern hdér, rat osv.
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2003 - 13:31 #12
Har en cbox (fulgte med bundkort) med 4xUsb.  Bruger kun en af dem en gang imellem til min mp3afspiller.

Anyway, den der kommer med en test, eller kan læse denne ignnem (er på tysk) http://www.tomshardware.de/display/20021206/ og give mig et kort referat omkring de 2 skærme, får flest point.
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2003 - 13:35 #13
En sidste ting: Et billede af de 2 "berømte" streger på trinitron skærme.
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2003 - 17:33 #14
Jeg tager sq lige et smut på falkoner alle imorgen :-)
Tak for hjælpen, tror det blir syncmasteren, selvom flatronen er pænere.

Lader spg stå åbent lidt endnu, hvis der skulle kigge nogle flere forbi med et par tips.
Avatar billede chalde Seniormester
24. juni 2003 - 12:11 #15
Når først på alléen imorgen, men tak for hjælpen, tror ikke der kommer flere.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. juni 2003 - 12:16 #16
tror jeg heller ikke, tysk er ikke lige min stærkeste side..:O)
Held og lykke..du vælger nok LGéren...el. hvad..takker..:O)
Avatar billede chalde Seniormester
25. juni 2003 - 01:48 #17
LG´eren har det flotteste design (er måske derfor den er ca 4-500kr dyrrere end syncmasteren), men efter at have snakket med 2 butikker (over telefon) hælder jeg mest til syncmasteren, da de fortalte at billedrøret er af højere kvalitet.
Begge skærme har jo en max flimmerfri opløsning på 1600x1200. Derover ryger opdateringshastigheden under 85hz.
Men nu får vi se. Håber der er nogle butikker der kan vise dem frem imorgen.
Avatar billede chalde Seniormester
26. juni 2003 - 18:32 #18
Øv. De fleste butikker havde F900p men ingen havde 959NF.
Damn de er dårlige i multimedia world. Spørger om de har den. Ja svarer han. Må man se den. Jeg har lige solgt den, svarer spaden. Hmm....

Anyway. Efter at have set på 3 stk f900p, må jeg sige at jeg er lidt skuffet. Det ser ud som at billedet buer indad. Godt nok ville jeg slippe for at en skærm der buer udad ved at købe en med fladt billedrør, men det skulle helst ikke bue indad. Tror jeg køber 959NF over nettet. Har jo 14 dages fuld returret, så ka jeg jo få testet den.
Avatar billede divine Nybegynder
03. juli 2003 - 23:45 #19
Jeg tror nu ikke billedet buer indad, det ligner det vist bare. Mener at have hørt noget om, at det er fordi man er van til at se en skærm hvor billedet buer udad, men hvad ved jeg. Har selv set en 19" Sony med flat billedrør og det lignede den buede indad, men hvis man målte med en lineal kunne man se at den ikke gjorde.
Avatar billede mads.peder Nybegynder
09. juli 2003 - 12:33 #20
Køb samsungen, har selv lige fået en i går. Og hold kæft hvor er den NICE, der er kun en ting at gøre KØB DEN !!!!

MVH
mads peder