Avatar billede darthvader Nybegynder
27. august 1999 - 19:03 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får jeg adgang til en anden pc?

Jeg har købt et kabel til parllel-portene, som skulle gøre at jeg kan overføre filer mellem 2 pc'ere. Hvordan gør jeg??? Jeg kan ikke få adgang til den anden pc? Har win 98 i begge 2! Skal pc # 2 være tændt? Opsætning i primær pc???
Avatar billede jumper Nybegynder
27. august 1999 - 19:16 #1
PC nr. 2 skal være tændt, ja ;)

Gå ind i Start - Programmer - Tilbehør - Kommunikation - Direkte kabeltilslutning, på BEGGE PC'ere.

Den ene skal sættes op til at være vært, den anden skal være gæst. Værten er den hvor du vil have overført filer fra til gæsten.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
27. august 1999 - 19:19 #2
Hvis Windows spørger efter f.eks. "Fil- og Udskriftsdeling" skal du først installere det.

Ligeså med hvad den ellers har brug for.

Når forbindelsen er skabt kan du i egenskaberne for f.eks. c:\programmer gå ind på fanebladet Deling og vælge om gæstePC'en skal have adgang til denne mappe.

/Thor
Avatar billede darthvader Nybegynder
27. august 1999 - 19:50 #3
Hvorfor har jeg ikke noget som hedder Direkte kabeltilslutning i Start - Programmer - Tilbehør - Kommunikation? Jeg har Dial-up Networking og Phone Dialer!

Hvad gør jeg så?
Avatar billede jumper Nybegynder
27. august 1999 - 19:58 #4
Gå ind i Start - Indstillinger - Kontrolpanel - Tilføj/Fjern Programmer og vælg fanebladet Windows Installation. Tryk Kommunikation og knappen Detaljer og sæt kryds ud for Direkte Kabeltilslutning. Tryk så OK.

Når den spørger efter din win98 cd sætter du så bare den i ;)

/Thor
Avatar billede darthvader Nybegynder
27. august 1999 - 20:41 #5
OK, så langt så godt. Nu leder den efter pc # 2 i 100 år og der sker ikke noget.
Kan det godt lade sig gøre når pc # 2 ikke er tilkoblet nogen skærm da jeg kun har 1, som de må deles om???
Hvorfoor leder den så længe uden at der sker noget?

Besked: "Waiting to connect via Parallel cable"
Avatar billede jumper Nybegynder
27. august 1999 - 22:27 #6
Den ene pc, den hvor du vil hente filer fra, er værten. Den skal sættes op til at være vært, som det første!

Den anden pc, den du vil bruge til at hente filer fra den første, er gæsten. Den skal først sættes op til at være gæst, når værten er blevet sat op som vært.

Når værten er vært, er den klar til at modtage gæsten. Når gæsten bliver gæst, begynder den at lede efter værten.

dvs, først start programmet på vært, dernæst på gæst.

/Thor
Avatar billede darthvader Nybegynder
28. august 1999 - 16:43 #7
Jeg har prøvet det du skriver, men nu den siger nu at den ikke kan FINDE den anden computer???
Er der mon nogen forklaring og løsning på dette?
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 1999 - 21:38 #8
Hmm, underligt...

Prøv at installere "Fil og udskriftsdeling" samt et par netværksprotokoller under Start - Indstillinger - Kontrolpanel - Netværk

/Thor
Avatar billede dres Nybegynder
01. september 1999 - 09:11 #9
Køb to netkort det er klart hurtiger og nemt enten med bnc eller et twistetpair (krys-kabel hvis i kun er 2)

Dres
Avatar billede darthvader Nybegynder
02. september 1999 - 00:19 #10
Nu nærmer jeg mig, lige bortset fra at jeg ikke kan se nogen mapper i min anden computer (Host), selvom jeg har sat sharing på alle drev???

Hvordan ved man foresten hvad ens computer hedder? Når man logger på spørger den om computerens navn?

p.s. Netkort må komme senere, nu vil jeg bare have det her til at fungere!!!
Avatar billede dres Nybegynder
02. september 1999 - 08:50 #11
Det er helt ok

Dres
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 11:04 #12
Du skal også dele de mapper du vil hente data fra.

F.eks. c:\programmer, hvis det er der du skal hente noget.

/Thor
Avatar billede henrik Nybegynder
02. september 1999 - 11:07 #13
Hmmm...
Vil det sige at jeg skal lave deling på hver enkel undermappe som jeg vil kunne bruge?
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 11:14 #14
henrik=darthwader?

Ja, det mener jeg. Eller, det er vist nok kun at lave deling på c:\programmer, selvom du skal have adgang til en undermappe i c:\programmer.

/Thor
Avatar billede dres Nybegynder
02. september 1999 - 11:14 #15
ja eller drevet du skal bruge
Avatar billede henrik Nybegynder
02. september 1999 - 11:24 #16
henrik, darthvader - same shit: henrik her, darthvader er når man kommer hjem fra ferie installerer sin nye computer og har glemt sit password til eksperten, så må man oprette sig på ny. Oh well... Feriehjernen vågner op og pludselig kan man sit gamle password igen...

Men jeg har lavet deling på drevet, burde det ikke være nok? Skal man gå ned i hver mappe på det enkelte drev og lave delinger??
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 11:27 #17
Det burde egentlig være nok med deling på drevet.

/Thor
Avatar billede mj1980 Nybegynder
14. september 1999 - 13:58 #18
ja! Pc nr. 2 SKAL være tændt!
og så skal du sørge for at have aktiveret fil deling på begge pc'ere!
forbindelsen kan laves med: "direkte kabel tilslutning" fra Start - Programmer - Tilbehør - Kommunikation
Avatar billede darthvader Nybegynder
21. september 1999 - 19:38 #19
Tak for hjælpen.