Avatar billede stoffer2002 Nybegynder
22. juni 2003 - 23:27 Der er 2 kommentarer

Kan ikke upgradere med dist-upgrade

Jeg har et problem når jeg prøver at upgradere med apt-get dist-upgrade, den starter med at hente alle pakkerne det tog ca 3 1/2 time, og så laver den en fejl, når den skal starte med at updatere dem. Den siger at den ikke kan updatere en pakke, fordi at den bliver nød til at fjerne den midlertidligt. Den siger at den eneste måde jeg kan gøre det på er hved at enable Force-LoopBreak option, men hvordan gør jeg det, jeg kan ikke finde apt.conf, i hverken /etc eller /etc/apt, hvor ligger den, eller hvor kan jeg hente en, og hvordan slå jeg den option til?

mvh
Stoffer2002
Avatar billede dank Nybegynder
22. juni 2003 - 23:42 #1
"Den siger at den ikke kan updatere en pakke, fordi at den bliver nød til at fjerne den midlertidligt. Den siger at den eneste måde jeg kan gøre det på er hved at enable Force-LoopBreak option"

- Jeg elsker de frie oversættelser af fejlmeddelelser. Underholdende, men svært at hjælpe i desse situationer.
Avatar billede aneez Nybegynder
22. juni 2003 - 23:57 #2
det er en fejl den laver fordi der er en bug i en af pakkerne, så du skal give den lov til at afbryde loopet den har gang i for at den kan få lov til at fjerne den pakke som er årsag i loopet. Du kan dog resikere at den laver fejl imens at pakken er fjernet og den så ikke kan ændre det tilbage igen. Så du skal ikke gøre det uden at du er helt sikker på at du vil gøre det.

Men hvis du er sikker på at du vil gøre det så smider du bare følgede linie i /etc/apt/apt.conf.d/70debconf eller /etc/apt.conf alt efter hvad du har:

APT::Force-LoopBreak "True";