Avatar billede 2hot4u Nybegynder
27. august 1999 - 17:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg godt win app. og linux på samme disk?

Kan jeg have windows applikationer og linux på samme harddisk?
Jeg har to HD, den ene med win98 og den anden vil jeg så have linux på, og mine programmer til win og linux...
Avatar billede jumper Nybegynder
27. august 1999 - 18:02 #1
JA!

Du kan enten

1: Installere Linux på en FAT32 partition sammen med dine Windows programmer.

eller

2: Opdele din anden harddisk i 2 partitioner, en til Linux og en til Windows.

Det sidste kan stærkt anbefales, da Linux nu engang kører bedre med ext2fs filsystemet, istedet for det sløve FAT32 ;)

/Thor
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
28. august 1999 - 00:10 #2
Jo, men jeg har windows på en disk for sig.
Jeg har så en extra disk, hvor jeg har alle mine programmer og spil, ikke selve operativ systemet.
Avatar billede fumle Nybegynder
28. august 1999 - 00:19 #3
Okay, det er også nemt nok.

Gå ind på http://www.download.com og download Partition Resizer. Med det kan du gøre din win app. partition mindre, UDEN at slette data fra det!!!

Når du så har gjort partitionen mindre, starter du installationsprogrammet og opretter 2 partitioner ud af den tomme plads, en til selve Linux og en på ca. 50 mb, eller hvad du har lyst til, til swap partition.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 1999 - 00:26 #4
Ey altså, nu glippede det igen med Kim.

Det må du undskylde, min ven var logget på eksperten.dk lige før her fra samme maskine, så vi overså at han stadig var logget på.

Fumle er ikke mig, så bare afvis hans svar!

Kunne du forresten bruge mit svar til noget?

/Thor