Avatar billede taager-kongen Nybegynder
22. juni 2003 - 15:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Send en pakke med giro kort

Hejza. Hvis jeg skal sende en pakke hvor modtageren skal betale inden har for udleveret pakken.. Hvordan gør man så og hvad er prisen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2003 - 15:34 #1
Efterkrav
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
22. juni 2003 - 15:36 #3
hvordan gør jeg. og hvad er prisen.. er helt fatsvag på dette område !
Avatar billede hw1316 Nybegynder
22. juni 2003 - 15:37 #4
Hvis modtageren skal betale inden han får pakken, så kan du få vedkommende til at overføre pengene til din konto. Når du så har modtaget indbetalingen, kan du sende pakken...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2003 - 15:39 #5
Smut en tur forbi posthuset - de hjælper dig nok.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
22. juni 2003 - 15:41 #6
Du skal bare sende pakken på "efterkrav",som nævnt tidligere.

Du indleverer pakken på posthuset,udfylder en blanket,siger din pris + porto.
Så betaler du portoen,og så går der et par dage så får du en seddel fra postvæsnet,hvor du kan hæve dine penge incl. portoen.
Postvæsnet vil bare være sikker på at få for deres penge,derfor skal du betale portoen først.
Det er i tilfælde af at modtageren ikke vil modtage pakken.
Så får du den bare retur,og har spildt portoen.
Avatar billede whatever Nybegynder
22. juni 2003 - 15:42 #7
Som Erik skriver skal du sende den pr. efterkrav. Postdk opkræver så pengene inden pakken udleveres. Efterkrav er dyere end en almindelig pakke, da Postdk skal stå for at opkræve pengene.

Kik på link som Erik sendte, det skulle være til at forstå, det står på dansk :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
22. juni 2003 - 15:44 #8
Du skal være opmærksom på, at der kan gå et par uger inden du får pengene. Hvis modtageren ikke gider at afhente pakken på posthuset, kan den ligge der og vente en 5-7 arbejdsdage. Hvor efter den så returneres.
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
22. juni 2003 - 15:51 #9
fatter den ikke helt, men ok.. Kan man ikke få dem til at sætte pengene ind på en nordea konto?
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
22. juni 2003 - 15:52 #10
hvis han henter den samme dag, så for jeg pengene samme dag eller?
Avatar billede ladyhawke Novice
22. juni 2003 - 16:07 #11
Det tager lidt tid at overføre penge, så mon ikke der går et par dage, eller måske en uges tid inden du får penge for pakken... Du bør dog kunne spore om pakken er udleveret vha. Track and Trace...
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
22. juni 2003 - 16:21 #12
Sorry men : ???Du bør dog kunne spore om pakken er udleveret vha. Track and Trace...

hvad mener du på dansk :)
Avatar billede whatever Nybegynder
22. juni 2003 - 16:45 #13
Når du sender en pakke med postdk, får du udleveret en kvittering for afsendelsen af pakken. På denn kvittering står et nummer, et track and trace nummer. Dette er et unikt nummer, som benyttes til sporing af pakken.

Du går ind på http://www.post.dk og indtaster nummeret i boksen "Find pakken - track and trace", og klikker søg. Du vil så kunne se hvor pakken har været registreret i systemet. Og om den er udleveret til modtageren.
Avatar billede ladyhawke Novice
22. juni 2003 - 18:56 #14
Mht. leveringstid for penge, så er det sikkert en elektronisk overførsel og det tager ofte 2-3 dage (mine forældre har firma og indbetalinger til fimaet dukker normalt først op efter det angivne tidsrum). Da posten også skal ekspedere papirnusseriet, er mit bud op til en uge... (med mindre du får andet at vide)

whatevers forklaring på track and trace er helt fin :o)