Avatar billede lasg Nybegynder
22. juni 2003 - 15:29 Der er 5 kommentarer

CC og ZyXEL problem med DC++

Min ISP er CyberCity, og min router er en ZyXEL Prestige 650R-31
Når jeg bruger datadelingsprogrammet Direct Connect ++
(dcplusplus.sourceforge.net), mister jeg delvist min netforbindelse.
Efter programmet har kørt i 5-10 minutter, kan jeg ikke længere se
hjemmesider og hente post (altså port 80 og 110 sker der noget med), men
kommunikation som MSN-messenger og IRC virker stadig. Det går ud over alle
maskiner tilsluttet netværket. For at få forbindelsen igen, er jeg nødt til
at reboote routeren. CC kender ikke til problemet, og er indtil videre
kommet med flere forslag, som geninstallation af firmware og lignende, men
det hjælper ikke spor.
Hvad går der galt, hvorfor, og hvordan udbedrer jeg fejlen?

/ LaSG
Avatar billede zinus Nybegynder
22. juni 2003 - 17:39 #1
Måske din nat tabel, der løber fuld?
Avatar billede mr.fun Nybegynder
22. juni 2003 - 20:02 #2
Zinus, har ret det er fordi der kommer formange sessioner gennem routeren så opbruger du hele processor kraften i routeren og kan derfor ikke afvikle nye sesioner, dvs hvis du vil åben noget nyt som f.eks en ny hjemme side eller bare refresh den du allerede har kan det ikke lade sig gøre. ved at omkonfigurere din dc++ så skulle du kunne klare problemet
Avatar billede lasg Nybegynder
23. juni 2003 - 00:32 #3
Ja det skal nok passe, det der med NAT. Men hvad skal jeg så sætte om?
I connections settings kan jeg vælge Active, hvor jeg skal indtaste en ip og en port. Jeg har prøvet med både min lokale LAN-ip og min faste WAN-ip. begge dele gør at jeg hverken kan søge eller hente noget. Jeg kan også vælge Passive(behind firewall), dér kan jeg søge og hente i cirka 5-10 minutter, og så går den død. Til sidst kan jeg også vælge SOCKS5, som jeg ikke ved hvad er, men hvor jeg skal indtaste SOCKS-ip, port, username og password.
Men det er måske slet ikke i connection settings jeg skal kigge, eller hvad?

Min gamle router, en D-link 804, havde overhoved ingen problemer med dette, og CC har direkte fortalt mig at denne ZyXEL er "mindst lige så god som den d-link jeg havde". Vil det sige de har stukket mig en direkte løgn, eller hvordan?

/ LaSG
Avatar billede mr.fun Nybegynder
23. juni 2003 - 01:21 #4
Ja, den kan ikke klare alle sessions der køren genne fildelings programmer som DC++, Edonkey og Kazaa og lign. Det samme vil gælde hvis du laver en Counter strike server den vil sikkert også gå død.

Det burde være din wan IP du skal indtaste, og så skal du ligeledes forwarde den port til din PC direkte i routeren. Så skal du også sørge for at der ikke er mulighed fot mere end 2 slots er åbne som folk kan hente fra dig. er der det resikere du at det går ned.

Socks 5 er Proxy server type. det skal du ikke bruge til noget.
Avatar billede mr.fun Nybegynder
23. juni 2003 - 01:23 #5
jeg er vist for træt til at skrive jeg kan ikke engang ramme de rigtige taster.

fot = for
resikere = risikere
genne = gennem

tror det var det :)