Avatar billede s_kjaer Praktikant
22. juni 2003 - 12:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Merlin's mandagskup

Hej
Jeg er en af de efternølere der stdig ikke har fået købt min første DVD, men nu må det efterhånden være på tide.

Derfor har lige set næste uges reklame for Merlin, og overvejer nu at købe et af deres Mandagskup http://www.merlin.dk/moduler/catalog/getPicture.asp?id=1388&xmax=760 Hvis reklamen på linket er utydeligt, kommer specifikationerne her: Panasonic SC MT1 DVD/surroundsystem Normalpris 5000 Mandagspris 3000 kr.

Er det et godt tilbud eller hvad ?
Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med den model, eller Panasonic DVD generelt?
Hvad skal jeg ellers være opmærksom på ved køb af DVD?

Findes der bedre køb til samme pris eller evt. billigere ?

Søren
Avatar billede rubiconiii Nybegynder
22. juni 2003 - 22:55 #1
tjeck evt. med priserne på www.edbpriser.dk - jeg kunne ikke lige se den angivne model der, men sammenlign med andre der kan det samme.

lyder som et udemærket tilbud i mine ører - men jeg har desværre ikke fingeren på pulsen lige her til at kunne anbefale noget som helst
Avatar billede henninga Novice
23. juni 2003 - 00:07 #2
Kig efter hvilke formater den kan afspille.
DVD/VCD/SVCD/DVD-R/DVD-RW/DVD+RW/MP3 o.s.v.
De nævnte bør den kunne afspille.
Ellers ved jeg ikke meget om surround-anlæg ;o)
HenningA
Avatar billede s_kjaer Praktikant
23. juni 2003 - 09:02 #3
Så er anlægget købt. Det var ikke en udgået model som jeg havde frygtet, så jeg tror på at det er et godt køb.
Henninga>> Den kan afspille de nævnte formater, så det er iorden.
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
29. august 2003 - 16:39 #4
s_kjaer: Jeg har lige købt det sammen system som dig... Det virker fint, men en ting mangler: Når jeg tænder fjernsynet og gerne vil have lyden ud af de 6 højtalere, så...: Er der fin lyd, men billedet på fjernsynet bliver sort!

Der er scartstik mellem fjernsyn og DVD-afspiller. Når jeg skifter kanal på fjernsynet, så skifter lyden ud gennem systemets højtalere også til den nye kanal.

Virker dit ok? Hvordan har du tilsluttet fjernsynet?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
31. august 2003 - 19:47 #5
Det er da rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der har haft problemer med at få systemet tilsluttet. Men nu virker det hele.

Jeg fik det til at virke, da jeg tilfældigvis brugte et gammelt scart kabel mellem dvd og tv. Det specielle er at stikket aldrig har haft alle ben.

Jeg ved ikke om det også kan løse dit problem, da jeg har et Bilka fjernsyn uden stereo, bruger jeg videoens tv modtager, og dermed også lyden fra videoen når jeg ser fjernsyn. Derfor er mit system sat lidt specielt sammen.

Jeg kan sende et billede at stikket, hvis du smider en mail adresse.
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
01. september 2003 - 08:08 #6
Gerne! Mail rudi@rudekuvert.dk...!
Avatar billede s_kjaer Praktikant
01. september 2003 - 16:16 #7
Så skulle billedet gerne være sendt.

Hvis du vil vide hvad de manglende ben er beregnet til, er der et diagram her http://kevlar.20m.com/scart.html

Hvis der er andre der har samme problem, så skriv en mail adresse, så sender jeg også billedet til jer.

Det skal dog siges, at fjernsynet godt kan finde på at gå i sort skærm når jeg tænder DVD'en, men det forsvinder hvis jeg trykker på AV på fjernsynets fjernbetjening.
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
01. september 2003 - 21:20 #8
Takker...! :O)