Avatar billede ylwen Nybegynder
22. juni 2003 - 08:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

langsom opstart

Min XP er blevet meget langsom i opstarten, eller retteresagt lige efter opstarten, for når jeg er logget ind og "skrivebordet" er loadet så går der ca. 2 min før jeg kan bruge maskinen. Jeg har prøvet at køre spybot på maskinen for at være sikker på at der ikke blev loadet en hel masse smuds, men der ligger ikke noget og roder. Det er en relativ nyinstallation så der er heller ikke en masse programmer der bliver startet op.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juni 2003 - 08:41 #1
de gange jeg har oplevet sådan noget har jeg tænkt tilbage på hvad jeg sidst har ændret/installeret. Dette har som regel været årsag. Men det kan være svært at huske, hvis det er længe siden.

Fx blev min outlook express helt vild langsom ved opstart, hvilket skyldtes jeg havde disablet messenger
Avatar billede ylwen Nybegynder
22. juni 2003 - 08:56 #2
Problemet er at jeg ikke har installeret noget. Inden jeg fik problemet lavede jeg et image af opsætningen med ghost. Dette image har jeg installeret på maskinen igen, men problemet er der stadig, så det virkere som om det er noget hardware fejl.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juni 2003 - 09:00 #3
og hvorfor spørger du så ikke under hardware ;-)
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juni 2003 - 09:01 #4
men hvis du tror det er det, må du jo prøve at pille alle delene ud...og forsøge med en del af gangen.
Avatar billede resten Nybegynder
22. juni 2003 - 09:07 #5
Avatar billede lrd Nybegynder
22. juni 2003 - 09:12 #6
Har samme problem og har ikke installeret noget før den blev sløv så kikker lige med her :-)
Avatar billede resten Nybegynder
22. juni 2003 - 09:22 #7
Jeg har også tit oplevet at en sløv opstart kan afhjælpes ved at lave en load-setup-defoults i bios.
Avatar billede lrd Nybegynder
22. juni 2003 - 09:24 #8
Er det sikkert? Man risikere ikke noget??
Avatar billede ylwen Nybegynder
22. juni 2003 - 10:02 #9
Jeg har prøvet at køre bootvis... det hjalp ikke
Jeg har prøvet at sætte bios til default... det hjalp heller ikke.

Jeg har lagt mærke til at en process eller program ved navn ccApp kører under opstarten, lukker jeg processen ned starter xp hurtigere. Er der nogen her der ved hvad det er for en. og er det den der giver mig problemer?
Avatar billede resten Nybegynder
22. juni 2003 - 10:07 #10
Avatar billede ballsic Nybegynder
22. juni 2003 - 17:30 #11
Problemet kan være netværksdrev, hvor windows prøver at kontakte et netværksdrev for at køre et eller andet du har installeret fra dette netværksdrev. det passer med en 2minutters timeout....
Avatar billede ylwen Nybegynder
22. juni 2003 - 19:13 #12
Der er ikke tildelt nogen netværksdrev
Avatar billede lrd Nybegynder
22. juni 2003 - 19:19 #13
Prøvede bootvis og det hjalp mig totalt så mange tak
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juli 2003 - 14:41 #14
Hvorfor lukker du så ikke
Avatar billede resten Nybegynder
12. juli 2003 - 15:39 #15
lrd mon ikke det er dit eget svar du forveksler med ylven.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juli 2003 - 15:44 #16
Ejjj undskyld!!!! :-)

Sidder og stener lidt :-)

Tak for sparket min ven!

Ha en god dag
Avatar billede ylwen Nybegynder
12. juli 2003 - 16:59 #17
Nå, det virker ikke som om jeg kommer længere i denne sag :(
Jeg lukker!
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juli 2003 - 17:01 #18
:-)
Avatar billede mabu Nybegynder
09. november 2003 - 17:13 #19
Lige en kommentar.
Har længe (2 mdr.) haft nøjagtig samme problem på en bærbar HP 1010, men jeg ville finde fejlen.
Min løsning: filen ccEvtMgr.exe ( Norton 2003 ) er defekt, eller er forkert version.
Den ligger i c:\Programfiles\Commonfiles\Symantec Shared.
Kan findes her + lidt forklaring:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/pfdocs/2003100708212113?

Martin