Avatar billede sobr Nybegynder
22. juni 2003 - 00:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kopi fra word, ændrer formatering i Photoshop

Jeg skal bruge en opstilling fra word, med tekst, tekstbokse osv. til en hjemmeside.
Problemet er, at selv om jeg har ændret standard skrifttypen til Ariel 10 punkt, så ændres skrifttypen til Times New Roman og skriften blir også større, når jeg kopierer opstillingen til Photoshop.
Er der én som kan hjælpe mig???
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. juni 2003 - 00:19 #1
Hvordan kopiere du det over bare copy/paste eller ?

Det var nemmere hvisd et var den anden vej, men fra word til photoshop har jeg aldrig hørt, men måske det kan lade sig gøre, ved det ikke.
Avatar billede sobr Nybegynder
22. juni 2003 - 00:21 #2
Bare copy/paste
Det giver et flot resultat, hvis bare man ku styre formateringen
Avatar billede sobr Nybegynder
22. juni 2003 - 00:44 #3
Jeg troede i kunne klare alle problemer herinde

Men det ... ;-D
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juni 2003 - 00:44 #4
Det kan du ikke, da word formatering ikke virker i photoshop.

Det kan være at du kan bruge adobe arcobat som en mellemvej og dermed få noget der minder om formatering med, jeg er så bare ikke sikker på at du vil kunne redigere i teksten, men det må komme an på en prøve.

I øvrigt kan du formatere teksten finere i photoshop end i word. Her kan du formatere på enkeltbogstav, med flere parametre end word har
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. juni 2003 - 00:48 #5
Sobr hvem har bildt dig det ind :)
Avatar billede sobr Nybegynder
22. juni 2003 - 00:49 #6
Jeg har ikke brug for at formatere i Photoshop - jeg skal bare ha' en kopi
Avatar billede sobr Nybegynder
22. juni 2003 - 00:50 #7
Det har jeg nok selv ;-}
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. juni 2003 - 00:54 #8
Der kommer sikkert en der ved det, skulle være mærkeligt andet. så hav lidt tålmodighed ;)
Avatar billede sobr Nybegynder
22. juni 2003 - 00:56 #9
OK - jeg væbner mig
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juni 2003 - 12:20 #10
har du prøvet i word at vise siden som en webside, det lader sig gøre.
Avatar billede hcma Novice
22. juni 2003 - 12:38 #11
Kan ikke lade sig gøre, da formatteringen opfører sig forskelligt fra Word til PS
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juni 2003 - 12:46 #12
det er min erfaring at billeder i Word ikke holder til at blive behandlet i PS.

brug PS til det den er beregnet til - billedbehandling.

havde du haft Adobe Acrobat pdfwriter kunne du omdanne wordfilen til en pdf-fil.
Avatar billede busck Nybegynder
04. juli 2003 - 11:34 #13
tag en screenshot fra word (æble+shift+3 eller PrintScreen) og paste det ind... ved ikke om det kan løse dit problem?! :)
Avatar billede sobr Nybegynder
27. juli 2003 - 01:58 #14
Jeg må hellere få afsluttet spørgsmålet - jeg fik ikke rigtig det ud af det som ventet - så jeg nupper pointene selv ;-)
Men jeg lover at det ikke er sidste gang jeg spør' herinde - for i er da go'e  :-D