Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
21. juni 2003 - 15:35 Der er 23 kommentarer

blank skærm

Når jeg starter min computer sker der ikke en skid. Skærmen står bare og mangler signal fra computeren.

Nogen som har en ide om hvad der kan være galt?? Processoeren virker, rammene virker, men måske mangler jeg en jumper eller noget??
Avatar billede lrd Nybegynder
21. juni 2003 - 15:38 #1
Ikke for at spamme men spar på dine point :-)

Du får oz hjælp med mindre point. Bare et venligt råd

Lrd
Avatar billede antikat Nybegynder
21. juni 2003 - 15:41 #2
har du testet skærmen på en anden computer. og computeren med en anden skærm ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. juni 2003 - 15:42 #3
Er det en helt ny computer eller hvad?
15 : Let
30 : Medium
60 : Svær
Men prøv at tage grafikkortet op og i igen.. én mm. skævt, er nok til det ikke virker
Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
21. juni 2003 - 15:49 #4
Skærmen virker fint på andre computere. Og jeg har nu prøvet 2 forskellige skærme på den, men de virker på andre computere. Så fejlen må ligge i computeren.

Det er ikke en ny computer, men en gammel 900Mhz med et MSI 6340 bundkort. Der skulle være onboard grafikkort på det?
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. juni 2003 - 15:50 #5
Sikker på CPU'en virker?
Avatar billede lrd Nybegynder
21. juni 2003 - 15:50 #6
Prøv som der bliver sagt at tage din grafikkort op og sæt det tilbage igen.
Sidder stik ordenligt fast bagpå skærm og pc
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. juni 2003 - 15:51 #7
Og jeg er ret sikker på du ikke mangler en jumper;) Men prøv at resette CMOS.. Det er en jumper omkring batteriet.. Er der ikke en, så prøv at fjerne batteriet i 5 minutter
Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
21. juni 2003 - 15:57 #8
Jeps CPU'en virker fint. jeg har prøvet med 2 andre cpu'er på henholdsvis 900 og 11 mhz.. begge AMD.

Jeg kan ikke tage mit grafikkort ud når jeg ikke har noget graffikkort jo?

Jeg har også prøvet at nulstille CMOS'en.... jeg prøver lige det med batteriet i 5 min. men tror ikke det virker
Avatar billede lrd Nybegynder
21. juni 2003 - 15:58 #9
ikke noget grafikkort????
Avatar billede lrd Nybegynder
21. juni 2003 - 15:59 #10
Hmm er det ikke noget med man kan vende strømstikket forkert eller tager jeg fejl???
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juni 2003 - 16:00 #11
Test med anden PSU og en minimal konfiguration dvs. kun CPU, RAM og GFX. Hvis det ikke virker, så har du formodentlig et defekt MB.

JP
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. juni 2003 - 16:00 #12
Jo lrd, har grafikkort. Men det sidder i bundkortet(onboard) Så der går bare et kabel fra bundkortet og så til skærm stikket
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juni 2003 - 16:01 #13
Glemte lige: Hvis du har vendt et IDE kabel forkert, så starter maskinen slet ikke. Fjern derfor alle kabler, der ikke er nødvendige for blot at give billede på skærmen.
Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
21. juni 2003 - 16:08 #14
OK nu har jeg hevet alle IDE kabler ud, det eneste der er sluttet til er skærmen, strømstik.... rammene er sat i...

Jeg har målt på PSU'en at den er ok ved hjælp af PWR_OK signalet.

Troede næsten lige du havde reddet min dag jpvj med det IDE kabel trick der.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. juni 2003 - 16:53 #15
Min påstand er at: Der er ikke onboard grafik på dit MSI 6340 bundkort. Derfor får du ingen signal på skærmen.

Begrundelse: Har selv en spand med MS-6340 board og det mærkelige (forvirrende) er, at det har en VGA DB 15 pin Connector på bagsiden. Det er udgangen til skærm.

MEN - i manualen er ikke beskrevet, hvilken onboard grafikchip, der sidder på boardet og ej heller hvilken driver der skal installeres. Det er ikke så sært, for der er ingen onboard grafikchip?? Hvorfor det blå stik sidder på bagsiden og hvad det skal bruges til, er mig en gåde. Kan være den blot er der, fordi det er standard layout'et for 6340 - men at ikke alle 6340 er udstyret med onboard grafikchip.

Min pc (spand) er i stedet udstyret med et GeForce2 grafikkort.

Min formodning er, at andre versioner af MS-6340 bundkortet kan være udstyret med onboard grafik. Men mit er ikke, og det tyder på, at dit heller ikke er. Selv om skærmstikket sidder der!!

Se i manualen til dit 6340 board for at få vished for, om det indeholder en onboard grafikchip - hvilken og hvilken driver??

Eller om det blot har en "tom" udgang til skærm.

Prøv at sætte et rafikkort i AGP soklen på boardet, installer driver til det, og se om det så ikke virker.
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. juni 2003 - 16:56 #16
Men det lyder bare underligt at der ligepludselig ikke er onboard gfx på mere..
Avatar billede halifax Nybegynder
21. juni 2003 - 17:03 #17
Han oplyser ikke om, der har været. Kan være der har siddet et AGP kort i, som er taget ud af en eller anden grund.

Kender en, der har haft en PC med MS-6340M bundkort med onboard grafik. Vi undrede os over, hvorfor der var onboard på hans, når der ikke er på min - og det ej heller er beskrevet i min manual.
Derfra har jeg min viden om, at nogle kan være med onboard, mens andre ikke ikke har.
Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
21. juni 2003 - 17:13 #18
Det lyder meget rimeligt halifax. Der står intet i manualen om at der er onboard grafik. Det troede jeg bare der var siden der var en udgang på bundkortet.

Jeg får lige testet med et grafikkort, og vender tilbage med svar (point)
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. juni 2003 - 17:14 #19
Har du ikke haft den oppe at køre før?:/
Avatar billede halifax Nybegynder
21. juni 2003 - 17:17 #20
Til at begynde med, troede jeg også der var onboard på mit - på grund af udgangen. Og at det blot var disablet på gr.a der var sat et GeForce i. Men der er slet ingen onboard chip.
Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
27. juni 2003 - 17:24 #21
nej den har ikke været oppe før.....

jeg har prøvet med et grafikkort, det virker heller ikke. SÅ konklusion må være at bundkortet er dødt.
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2003 - 12:26 #22
... og hvorfor var det så lige at mit svar:

Afvist svar: jpvj
21/06-2003 16:00:32    Test med anden PSU og en minimal konfiguration dvs. kun CPU, RAM og GFX. Hvis det ikke virker, så har du formodentlig et defekt MB.

blev afvist??!

JP
Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
01. juli 2003 - 21:45 #23
fordi det jo ikke løste problemet?????