Avatar billede teledata Nybegynder
05. december 2000 - 13:19 Der er 4 kommentarer

Fælles Kalender

Jeg har en Exchange server ver. 5,5 kørende og en stak Outlook 2000 klienter installeret på nogle arbejdsstationer. Alle brugere har en privat kalender plus at der ligger en fælles kalender på serveren.

Er det muligt at hvis man opretter en ny aftale i sin private kalender at aftalen så også automatisk bliver oprettet i den fælles kalender ?

Håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede guggemand Nybegynder
05. december 2000 - 14:44 #1
ikke så vidt jeg ved ... men man kan da dele alle de private kalendere ... så alle kan se alles kalendere ...
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
11. december 2000 - 12:26 #2
Du kan ikke lave en fælles \"firma\" kalender, men der findes et addon til Outlook 2000 / Exchange 5, der gør det muligt at oprette og administrer projektkalender, dvs. en kalender, der indeholder alle aftaler i et projekt, der vist nok også bliver tilføjet i din private kalender. Addonnen hedder Outlook Team Folder, og kan downloades gratis fra Microsoft\'s hjemmeside...
Programmet giver desuden også mulighed for at dele filer i et projekt vha. exchange serveren. Det er genialt !!!
Avatar billede MID Nybegynder
12. december 2000 - 14:22 #3
Hej

Hvis du opretter en fiktiv bruger[postkasse] - og kalder brugeren det navn, som du ønsker det fælles firma kalender skal hede. F.eks. kunne det være mødelokale1 el.
Så kan man booke denne fiktive bruger[postkasse]´s kalender ligesom alle andres kalendere.
Således er de fleste Exchange servere installeret, i henhold til fælles kalender deling, hvis de har eksterne kalendere til div. formål.

Avatar billede rolf Nybegynder
04. marts 2001 - 20:01 #4
Hallo,
En anden mulighed Du kunne overveje er Programmet Exchange Central fra firmaet Add on Products, dette program kan indsamle de enkelte brugers kalender data, og man kan hurtigt få et overblik over deres og dine kalender data, med nogle få tastetryk.

Mvh/Rolf

http://www.ms-add-on.dk/