Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2003 - 14:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flight Simulator 2002

Jeg har lige installeret Flight Simulator 2002, men når jeg starter spillet går der lidt tid med at indlæse menuen, hvorefter den går ud og tilbage til Windows. Jeg kører WinXP.

Jeg kunne sagtens køre Flight Simulator 2002 på min bærbare Compaq Pressario 1200 med 450 mhz, 8 MB GFX, og 160 MB-RAM med Win98, og min ny computer er på 660 mhz, 32 MB GFX, 256 MB-RAM og har 120 GB HD som ihvertfald ikke er fyldt ud endnu.

Der står på pakken, at den kan køres på WinXP, men hvorfor quit'er den så inden den når at indlæse menuen?
Avatar billede zipolo Nybegynder
21. juni 2003 - 15:05 #1
som du ved er der mange fejl i windows XP hvis du har prof kan et sagtens være derfor
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juni 2003 - 15:19 #2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juni 2003 - 15:22 #3
The information in this article applies to: Microsoft Flight Simulator 2002

When you play any of the games that are listed in the "Applies to" section of this article, you may experience one or more of the following symptoms: The game quits unexpectedly.

Læs ovenstående artikel for at få et par løsnings forslag.

Desuden kan du kikke videre i MS game support Center: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;gms
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2003 - 15:36 #4
jeg har den nyeste DiretX9a, har genstartet og gjort alt hvad der står. Virker stadig ikke.
Jeg har gennemledt hele google og microsoft for FS2002-artikler der skulle beskrive mit problem, men intet resultat.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2003 - 15:37 #5
og ja, jeg har opdateret hele WinXP.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2003 - 15:47 #6
Af en eller anden grund har jeg oplevet en del problemer med den her WinXP Pro... Driver virkede ikke, Need For Speed Hot Pusuit 2 fryser og Flight Simulator 2002 crasher til dekstop, og svarene jeg har fået på enten Eksperten.dk eller andre steder (det her er ikke det eneste sted jeg spørger) har jeg ikke kunne bruge til noget. Sig mig... er WinXP bare det mest skoddede system ever made on earth?
Avatar billede fcs Novice
21. juni 2003 - 16:25 #7
Jeg har ingen problemer med FS2002 og XP??
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2003 - 16:28 #8
jammmen hvad kan så være problemet???
Avatar billede fcs Novice
21. juni 2003 - 16:30 #9
Måske er det en hardwarekonflikt, da du også har problemer med andre programmer. Aner ikke lige hvordan du løser den. Derudover er der vist en del ulovlige XP Pro i omløb, som ikke er specielt stabile, så hvis det er en af dem du harfat i, så kunne det være grunden
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2003 - 17:05 #10
Det er en original
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2003 - 17:07 #11
og det spil der fulgte med til FS2002 (der iøvrigt også er lovlig) kan sagtens spilles, med 3D-grafik etc.

Når jeg starter op i Safe Mode kan den dog godt starte, men kun i safe mode... hvorfor?
Avatar billede dcgeek Nybegynder
22. juni 2003 - 16:28 #12
Jeg har løst problemet. Jeg fandt ud af, at Video Cache System i BIOS samt noget AGP var slået fra, hvilket resulterede i, at Flight Simulator 2002 ikke kunne accesse i videorammen, og derfor lukkede ned.

Lukker spm.