Avatar billede mgudmand Nybegynder
21. juni 2003 - 12:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dell FAT partition?

På min bærbare fra Dell er der en lille FAT parttion på 30 Mb hvoraf 1 Mb er benyttet. Dernæst ligger "min" NTFS partition.

Hvad laver den lille Dell FAT partition?
Avatar billede mkp Nybegynder
21. juni 2003 - 13:00 #1
det kan være en "overskydende" rest som frabrikken bare har partitioneret til en meget lille harddisk. Når man deler sin harddisk op så er der altid noget til rest.
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. juni 2003 - 13:01 #2
Har hørt om compaq har en ekstra partion til bios'en.. Ikke så smart når dem der ikke ved hvad den gør(kender en der slettede den for at få lidt mere plads)
Avatar billede mgudmand Nybegynder
21. juni 2003 - 13:02 #3
Kan det være BIOS'en som ligger på hardisken?

Jeg er pt. i gang med at "low-level" formatere min harddisk (sidste udvej før skraldespanden), og hvis det er BIOS som ligger (lå) der, så har jeg vel yderligere et problem!?
Avatar billede mgudmand Nybegynder
21. juni 2003 - 13:02 #4
Spændende! :-/
Avatar billede 2400nv Nybegynder
21. juni 2003 - 13:07 #5
Jeg har en Dell computer og der var også en lille FAT-partition. Jeg har slettet min FAT-partition og den kører helt uden problemer.
Avatar billede mgudmand Nybegynder
21. juni 2003 - 13:08 #6
Det lyder godt.

Men stadig ingen der ved hvad partitionens formål er!?
Avatar billede 2400nv Nybegynder
21. juni 2003 - 13:15 #7
Jeg kan ikke lige huske, hvorfor der ligger en FAT-partition på harddisken. Kan du se, hvad der ligger på FAT-partitionen?
Avatar billede 2400nv Nybegynder
21. juni 2003 - 13:24 #8
Det må være noget med, at man kan "se" en FAT-partition og ikke en NTFS-partition. Prøv med en win98 startdiskette - hvis du har en - og se, hvad der ligger på din FAT-partition.
Avatar billede mgudmand Nybegynder
21. juni 2003 - 13:26 #9
Too late - desværre. Kom først i tanke om den, da jeg så at low level format (selvfølgelig) formaterer hele disken, og ikke kun min ntfs partition...
Avatar billede 2400nv Nybegynder
21. juni 2003 - 13:31 #10
Som sagt, så kører min computer helt uden Dell´s lille FAT-partition.
Avatar billede mgudmand Nybegynder
21. juni 2003 - 13:34 #11
ok - lukker spørgsmål. Går ikke udfra at der er nogen som vil have point...Ellers må I råbe højt indenfor de næste par timer.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
21. juni 2003 - 13:40 #12
Det er bare i orden. Jeg skal ikke have nogle point. Håber du kunne bruge min hjælp :-)
Avatar billede mkp Nybegynder
21. juni 2003 - 17:14 #13
Jeg vil da gerne have nogle point det er altsammen godt!
Avatar billede mgudmand Nybegynder
21. juni 2003 - 23:08 #14
Værsgod!
Avatar billede mkp Nybegynder
22. juni 2003 - 19:42 #15
Tak skal du have.