Avatar billede harryfink Praktikant
21. juni 2003 - 00:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Indhold af celle rykker ned

Goddag,

Jeg er ved at sammensætte mit website, og her kan I sniglure på det inden det officielt går i luften!

Jeg har dog et problem: Menuen rykker ned, og hvor meget den rykker, afhænger af indholdet i det jeg kalder "indholdscellen". Klik rundt på sitet, eller sammenlign f.eks. disse to:

http://80.198.63.176/ebm/default.asp

http://80.198.63.176/ebm/praesentation.asp

Jeg fatter ikke hvorfor indholdet af den ene celle påvirker indholdet af en anden - der skulle være angivet align="top" og alt sådan noget!

Hvordan får jeg den til at blive øverst evig og altid, uanset hvor meget jeg fylder i indholdscellen??

På forhånd mange tak!

Mikkel :)

NB! Det er min lokale server den ligger på... Compen er tændt det meste af tiden, men skulle linket ikke virke er det fordi den midlertidigt er slukket.

NNB! Sitet er sat sammen med SSI, så al kode (undtagen indholdet naturligvis) er éns på alle sider.
Avatar billede molokyle Nybegynder
21. juni 2003 - 07:32 #1
Ja, den er i hvert fald nede kl. 7.23. Da jeg ikke kan se den må jeg gætte:
Du har et 'dinglende' mellem rum hængende inden </td>. Ryk dine </td>'ere helt tilbage til hvor indholdet i dine celler slutter.
Iøvrigt er align=".." blevet 'depriciated' (ikke ønskværdig) i html 4.01 og findes ikke i XHTML 1.0 brug istedet style="..".

MoloKyle
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 10:45 #2
"Deprecated" hedder det. :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. juni 2003 - 12:24 #3
Desuden hedder det da valign="top" - align er for at justere indholdet vandret.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 16:56 #4
skovenborg>> God pointe! :)

Og i CSS bruges vertical-align: top
Avatar billede molokyle Nybegynder
21. juni 2003 - 21:53 #5
harryfink -> Kl. 21.43 og jeg ka' stadig ikke få kontakt med dine link's.
phoenixv -> kO. Dte vra ne Stvaefjle ;-)
skovenborg -> valign  er da forkortelse for vertical altså LODRET, ellers halign HORIZONTAL vandret...eller?
...og jeg ka' ik' se hvilken top. Hva' dingler i hvilke celler ?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
22. juni 2003 - 00:52 #6
molokyle >> Øhh, ja det rigtig og det var egentlig også det jeg prøvede at sige. Men du må undskylde hvis det var dårligt formuleret ;-)
Avatar billede harryfink Praktikant
22. juni 2003 - 14:46 #7
Tak for jeres assistence, omend det ikke lige var en succes at linke til min IIS! :\ Jeg fik anbefalet at dele hele skidtet op i to tabeller, så cellerne ikke på nogen måde påvirkede hinanden, og det virker fint - så selvom problemet ikke reelt er løst, så fandt jeg en alternativ måde at gøre det på! :)
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2003 - 17:04 #8
molokyle>> Der er ikke noget, der hedder halign. Enten align (horisontalt) eller valign (vertikalt).
Avatar billede molokyle Nybegynder
22. juni 2003 - 20:06 #9
phoenixv -> Du har så evigt ret. 'Just to make a point'.

harryfink -> juhuu; nu ka' jeg se den, siden altså. Uden at ha' gået det hele igennem: Du har i din default :  </TABLE></td> stående omkring linie 95. Har ikke tjekket, men det ser ikke rigtigt ud.
Avatar billede harryfink Praktikant
22. juni 2003 - 20:21 #10
Det er helt rigtigt og med vilje - det er menuen der er i en tabel, som er i en celle! Først slutter tabellen, og så cellen! :)
Avatar billede molokyle Nybegynder
22. juni 2003 - 20:40 #11
Jamen, så kan jeg umiddelbart ikke se noget galt. Hmm... mystisk. For det er rigtigt nok: Menuen 'hopper'.
Avatar billede harryfink Praktikant
23. juni 2003 - 02:00 #12
Nej, det gør den da ikke længere!? Det skulle være rettet nu!!
Avatar billede molokyle Nybegynder
23. juni 2003 - 09:36 #13
Har tjekket. Go' nok din side. Det var din 'gamle' der lå i min cache. Ellers godt håndværk; farveægte og hele svineriet.

Pøj pøj MoloKyle.
Avatar billede harryfink Praktikant
23. juni 2003 - 12:26 #14
Jamen jeg takker max! :)