Avatar billede jesras Nybegynder
20. juni 2003 - 22:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PCanywhere + win xp

Hej

Jeg har lige installeret pcAnywhere på min comp, der er et fjernstyringsprogram, så jeg kan arbejde hjemmefra.

Nu er problemet at når jeg starter min comp, kommer den op med login og det vil jeg helst undgå.

Hvis jeg går ind under brugerkonti, og "Skift måden hvorpå brugere logger af og på" skriver den "Et program der er installeret for nylig, har deaktiveret velkomstsiden  og hurtigt  brugerskift", derefter står der at hvis disse instillinger skal gendannes, skal programmet fjernes.

Er der ikke en måde man kan undgå dette på?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juni 2003 - 22:45 #1
Installer vnc som service, så betyder det ikke noget at velkomstskærmen er der, da du kan se den og skrive passwordet ind.
http://www.realvnc.com/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juni 2003 - 22:48 #2
Eneste ulempe i forhold til pcanywhere er at du ikke kan overføre filer.
Men derudover kan du jo også køre fjernskrivebord, som også kan gøre at du arbejder hjemmefra. Dog er det ikke konsollen du overtager men et virtuelt skrivebord.
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/Fjernforbindelse_til_skrivebord.asp
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juni 2003 - 22:50 #3
Og ellers er der her hvordan man sætter automatisk logon på:
http://www.winguides.com/registry/display.php/13/
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
21. juni 2003 - 08:42 #4
Til Windows XP skal du bruge pcAnywhere version 10.5. Og når du installere den skal du vælge at kører en live update umiddelbart når installationsprogrammet spørg om du vil, ellers vil det ikke virke. Hvis du har den version må afinstallere den igen og gøre som ovenstående, så skulle du kunne få din Velkomstskærm tilbage og ikke Alt+Ctrl.+Del.
Avatar billede jesras Nybegynder
22. juni 2003 - 12:54 #5
Jeg har prøvet VNC, det er noget langsommere end pcanywhere, det var derfor jeg afprøvede dette. Btw så er det ver. 10.0 jeg har.
Andre forslag?
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
22. juni 2003 - 19:19 #6
Ja kunne du prøve Remote Administrator(RADMIN) den kan også bruges til filoverførsel http://www.radmin.com/default.html , men den koster.