Avatar billede martinjaeger Nybegynder
20. juni 2003 - 18:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Andre netværksbrugere kan ikke få adgang til mine filer

Jeg kører et LAN, hvor jeg gang på gang oplever at brugere på samme LAN ikke kan få adgang til mine filer. Har delt mapper og filer som der skal kunne ses af andre netværksbrugere.

Disse mapper er så fint vist i netværkssteder. Men så snart et bruger prøve at få adgang til dem, fortæller en dialogboks at han ikke har adgang til filerne, og han skal kontakte adminstratoren for at få adgang. Hvad har jeg overset.

- Martin
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 19:01 #1
har du en personlig firewall?
og hvis du har, har du så prøvet at slå den fra?
Avatar billede kenp Novice
20. juni 2003 - 21:29 #2
hvilke styresystem har du? for så kan du enten oprette dem som bruger eller aktiver gæstekontoen (hvis du har win2k eller XP)
Avatar billede martinjaeger Nybegynder
20. juni 2003 - 21:32 #3
jeg kører med XP på begge computere, har prøvet både det ene og det andet. Det sker ingen ting.
Avatar billede bonet Nybegynder
20. juni 2003 - 21:53 #4
Hej du skal være opmærksom på at selvom du deler dine mapper, så skal der være tilknyttet brugere eller grupper. Disse brugere eller grupper kan således have forskellige rettigheder..
Avatar billede riisager Nybegynder
20. juni 2003 - 23:16 #5
Du skal også checke at din fildeling på din XP står korrekt.
Under fanen Deling på den delte mappe, skal du klikke på  knappen Tilladelser, her skal Alle have Fuld Kontrol.
Under fanen sikkerhed, tildeler du så rettigheder til den enkelte bruger el. gruppe
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2003 - 17:18 #6
du har også slået den inbyggede firewall fra ikke!
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2004 - 12:16 #7
prøv at, oprette et mindre hjemme eller konto netværk i netværkstede