Avatar billede kkn186 Nybegynder
20. juni 2003 - 15:55 Der er 61 kommentarer

Mangler en shop på www.n-data.dk

Hej

Jeg ejer et computerfirma, vi er næsten lige staret men vi har fået lavet en hjemmeside men som i nok kans e hvis i kigegr på www.n-data.dk er der ingen shop på den.. nogle som ved hvor man evt kan få en henne eller evt. kunne tænke sig at lave en det behøevr ikke være med online betaling og alt det der.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
20. juni 2003 - 16:00 #1
Hvad er budgetrammen ?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
20. juni 2003 - 16:19 #2
Jeg kan tilbyde den slags. Se en demo på http://kanyana.zedeler.dk/catalog/default.php
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 16:19 #3
Tag et kig på det gratis www.oscommerce.org
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
20. juni 2003 - 16:19 #4
Min mailadresse er michael@zedeler.dk
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. juni 2003 - 16:19 #5
Hvis i har adgang til PHP og MySQL kan du prøve at kigge på www.oscommerce.org

Jeg kan installere den for jer..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. juni 2003 - 16:20 #6
hehe 3 der tilbyder den samme shopløsning :-D
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 16:21 #7
Forskellen er bare at darkstar vil sælge det, vi andre giver blot et link ;)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. juni 2003 - 16:26 #8
Yeps.. Men jeg siger jo ikke jeg vil installere det gratis?! :-D

Det er da fair nok at tilbyde konsulentbistand, installation osv. Bare man ikke sælger selve software.. Det er jeg ikke sikker på er lovligt?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 16:29 #9
Heldigvis er oscommerce rimeligt til at gå til hvis man bare har lidt viden om PHP og databaser.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
20. juni 2003 - 16:31 #10
Jeg vil sælge det fordi at det er tydeligt at det er den slags bistand der er behov for. At smide et link efter manden hjælper ham ikke meget.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 16:58 #11
Det kunne jo være han havde en ven der ville hjælpe ham...
Avatar billede kkn186 Nybegynder
20. juni 2003 - 17:07 #12
Vores budget er meget lille, men i er inde  på det rigtige
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
20. juni 2003 - 17:08 #13
... og det rigtige er ?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 17:09 #14
thoeger_poertner >>> At sælge open source løsninger under GPL og LGPL er fuldt lovligt. Køberen skal bare have fuld adgang til kildekoden.
Der er bare ikke den store fidus i at sælge et produkt folk kan downloade gratis.
Avatar billede kkn186 Nybegynder
20. juni 2003 - 17:13 #15
Det jeg ønsker er en shop som den darkstar, elelr andet men henne i den gengre, men det lader til at alle vil have peneg for det
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
20. juni 2003 - 17:52 #16
Den shop som jeg henviser til hedder Oscommerce og er faktisk det samme som de fleste her tilbyder. Og ja - jeg tror ikke at du kan få nogen til at installere det gratis, men måske du selv kan.

Jeg giver gerne et tilbud på det - min mailadresse står ovenfor.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
20. juni 2003 - 18:16 #17
Nej, det havde du da vel heller ikke forestillet dig ?????
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
20. juni 2003 - 18:53 #18
...eh?
Avatar billede donwang Nybegynder
20. juni 2003 - 18:55 #19
Giv mig en computer, og jeg er ON;)
Avatar billede kkn186 Nybegynder
21. juni 2003 - 13:03 #20
DEn shop som darkstar skriver om må man frit benytte den gratis ??
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 13:18 #22
ja det må man
Avatar billede ALS Praktikant
21. juni 2003 - 17:19 #23
Jeg er ganske enig i at oscommerce er let at installere og få til at virke, MEN det er temmelig besværligt at tilrette design og farver.
Der skal man helt ned i source-koden og lave ændringer. Admin-delen har temmelig mange mangler på dette punkt.
Avatar billede triple-x Nybegynder
21. juni 2003 - 17:35 #24
kontakt mig på martin@pezzo.dk og få et uforpligtende tilbud på en ASP shop
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
21. juni 2003 - 17:58 #25
kkn186>>> Nu har jeg pr. email givet dig en pris som jeg mener er ganske rimelig pr. email, hvilket du fandt meget dyrt. jeg synes - for alles skyld - at du skal melde ud hvad dit budgetloft er. Ellers er der mange her, som bruger en masse tid uden at få noget ud af det.

Som minimum kan du jo citere mit bud - det skal du være velkommen til.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
21. juni 2003 - 17:59 #26
Rettelse: "citere mit bud" -> "citere hele mit bud".
Avatar billede kkn186 Nybegynder
21. juni 2003 - 18:17 #27
Jeg citerer gerne dit bud på 3000, men problem er jeg ikek evd ret meget om det og jeg evd helelr ik havd det ksoter, blev bare oevrrasket over det kostede så mange penege, det kan godt være det er billigt, det vidste jeg bare ik
Avatar billede donwang Nybegynder
21. juni 2003 - 18:19 #28
http://www.dandomain.dk/

Har under produkter webshops fra 300.- pr. måned..
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
21. juni 2003 - 18:24 #29
kkn186>>> Det var altså ikke lige hvad jeg skrev :) Here goes:

Prisen for at sætte en e-handelsløsning op varierer afhængigt af hvad du har brug for. Prisen kan ende i spændet fra 5.000 til 50.000 alt afhængigt af hvad der skal laves. Jeg tror god at I kan komme i gang for 5-10.000 kr.

Det mest oplagte er at vi tales ved pr. telefon så jeg kan få bedre indsigt i hvad I skal bruge.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
21. juni 2003 - 18:24 #30
Hvilket jeg forstår er udenfor Jeres økonomiske rækkevidde. Fair nok. Prøv donwangs link i stedet.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 19:55 #31
kkn186>>Mente du 3000 eller 30.000 ???
Undrer mig bare over darkstars:
"Jeg tror god at I kan komme i gang for 5-10.000 kr."
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
21. juni 2003 - 20:41 #32
regin>>> Det betyder bare at jeg mener at jeg kan sætte noget op til dem for noget i den boldgade.

Jeg synes at det er relativt billigt når man tager i betragtning at der er tale om konsulenthjælp.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:04 #33
darkstar>>Det er meget billigt...
De kunne jo kontakte www.bellcom.dk og høre hvad de skulle have for at sætte OsCommerce op! (Makes me laugh)
Det svarer stort set til hvad jeg ville tage for det samme.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
21. juni 2003 - 21:09 #34
regin>>> Rart at læse noget andet end "Jamen jeg tager da 50 kr. i timen og betaler iøvrigt selv transporten fra Rønne hvor jeg bor. For finkan hvor er du dyr!".
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2003 - 21:58 #35
darkstar>>Pris og kvalitet hænger jo meget nøje sammen! :P
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
21. juni 2003 - 22:24 #36
regin>>> Jotak. Det er bare ikke så ofte at man på Eksperten møder folk som helt har fanget den.
Avatar billede ALS Praktikant
22. juni 2003 - 12:30 #37
darkstar >> 5-10.000 kr. er ikke billigt, hvis det kun drejer sig om opsætningen af oscommerce. Det tog mig ca. 2 timer at installere og få det til at virke, selv om jeg aldrig før har arbejdet med PHP og MySQL.

Det der tager tid er tilretning af designet, så man få sit eget udsende af shoppen. Den shop du linker til er en simpel installation af oscommerce, med det standard-design, der følger med shoppen.
Har du design og kundespecifik-tilretning med i dit tilbud?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juni 2003 - 12:35 #38
ib-rene-cairo>>> Jeps.
Avatar billede ALS Praktikant
22. juni 2003 - 12:48 #39
darkstar >> Det skriver du ellers intet om i det du kalder et "tilbud".

Dit eget site bærer ellers præg af at design, grafik og layout er det du arbejder mest med ;o)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juni 2003 - 13:02 #40
ib-rene-cairo>>> I det hele taget skriver jeg ikke hvad jeg har tænkt mig at levere for pengene andet end at noget må kunne laves for sådan et beløb.

Grafik og design - hømtjaeh. Jeg tror ikke at det er det vigtigste i livet.
Avatar billede ALS Praktikant
22. juni 2003 - 13:20 #41
darkstar >> Du slynger en pris ud, og kalder det et "tilbud", men undlader at fortælle hvad manden kan forvente at få. Det virker da "seriøst" ;o)

Det med designet må stå for din egen regning. Jeg ville nok være mere tilbøjelig til at lade DIG løse en opgave for mig, hvis DIT eget site præsenterede sig på en bedre måde.
Jeg tror du undervurderer førstehåndsindtrykkets betydning for kundens lyst til at købe noget.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juni 2003 - 15:23 #42
ib-rene-cairo>>> Ikke desdo mindre er det en meget udbredt praksis. Hvis jeg får en positiv tilkendegivelse på den slags overslag, følger jeg op med et rigtigt tilbud. I dette tilfælde ville det have været en total fejlvurdering af situationen at sende et komplet tilbud. Du kan jo selv se at der slet ikek er råd til den slags. I så fald kunne jeg bruge det meste af min tid på at skrive tilbud.

Jeg lever ikke af at få kunder via min hjemmeside. Derfor er den mildt sagt spartansk indrettet. Jeg arbejder slet ikke med design og mener derfor godt at jeg kan forsvare ikke at have en veldesignet hjemmeside.
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
01. juli 2003 - 03:42 #43
Hej kkn186
prøv at tage kontakt til Ole fra Neleven - han er en haj til OScommerce og php.
Han administrere http://www.neleven.dk/ og kan sikkert gøre det for 1000,- hvis du bare skal have en simpel installation af OScommerce.....
(Du kan finde hans mail adresse på linket)
Avatar billede justdoit Nybegynder
17. juli 2003 - 21:09 #44
Hej, jeg er medejer af webbureauet www.cure4design.dk og vi vil gerne lave en e-handelsløsning for dig!

Den seneste løsning vi har lavet er så ny at den ikke er kommet helt op at køre endnu, men kig ind på www.palmoe14k.dk/ny og se om du kan lide det!

Når du har fortalt hvad I skal have på siden, så kan jeg give en pris!

Mvh // Justdoit
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 13:22 #45
Avatar billede udi Nybegynder
18. august 2003 - 07:39 #46
Her kan oprettes en webshop ganske gratis  http://www.onlinesalg.dk/webshop/default.asp
Avatar billede ALS Praktikant
18. august 2003 - 09:10 #47
udi >>  www.onlinesalg.dk er ikke blevet opdateret de sidste 2 år. Hverken med fejlrettelser, opdateringer, nyheder eller de annoncerede forbedringer.
For 2 år siden forsøget jeg mange gange at komme i kontakt med manden bag  http://www.onlinesalg.dk, jeg har endnu ikke fået svar på en eneste af mine henvendelser.

Det ligner mest en "død sild", som jeg ikke turde anbefale nogen at bruge :-|
Avatar billede falslev Nybegynder
22. september 2003 - 16:07 #48
Hvis du ikke har prøvet det før anbefaler vi altid vores kunder, at man prøver en gratis shop først for at finde ud af markedet + jers behov.

Kender du allerede dine behov starter vores løsninger fra Kr, 999,00.
Se mere på www.mets.dk
Avatar billede ALS Praktikant
22. september 2003 - 17:05 #49
falslev >> Har du kendskab til nogen gratis shop?

Efter www.synonym.dk blev solgt til TCD, er den eneste løsning, der er gratis www.onlinesalg.dk og dem vil jeg fraråde, hvis man seriøst vil drive e-shop. De er ofte nede, designet er dårligt og der er ikke blevet rette fejl de sidste 2 år.
Avatar billede falslev Nybegynder
23. september 2003 - 09:58 #50
Der er også http://www.freewayshop.com/
Men generelt er det jo som du selv siger noget man skal holde sig fra hvis man vil have en seriøs shop.
Grunden til at vi altid anbefaler folk at starte der er at nogle tror at man kan blive millionær på 3 dage og de bliver jo nok lidt skuffede.
Andre ved ikke hvad de vil have og ved at starte med en standard shop finder man hurtigt ud af hvad der virker og hvad ens behov er.

Hvis du vil have lidt mere råd og vejledning er du velkommen til at ringe på 3630 9626.
Avatar billede ALS Praktikant
23. september 2003 - 10:10 #51
Freewayshop er da ikke gratis, lige som det er flere år siden deres betalingsgatway Freepay var gratis.
Avatar billede falslev Nybegynder
23. september 2003 - 10:52 #52
Nej det er korrekt men det er stadig billigere end at skulle få designet en personlig shop.
Men du lyder nu som om at du ved hvad du kunne tænke dig så ofre dog et par tusind og få din egen shop.
Avatar billede ALS Praktikant
23. september 2003 - 11:07 #53
Jeg er igang med en tilpasset "købe shop-løsning" :o)

Jeg får tit spørgsmål om en gratis shop-løsning, så jeg spidsede øre da du sagde i anbefaler jeres kunder "at man prøver en gratis shop først", for mig bekendt er der kun en gratis løsning tilbage og den er ikke brugbar.
Du kender åbenbart heller ingen gratis løsninger, siden bu svarer med en løsning, der koster penge :o)
Avatar billede falslev Nybegynder
24. september 2003 - 09:33 #54
Om man tager en gratis shop eller en shop til et lille beløb pr. måned ser jeg ikke som den store forskel. Satsningen er jo minimal fremfor at gå ud og få udviklet en.

Men ja jeg på indrømme at jeg troede der var flere muligheder end der åbenbart er. Held og lykke :)
Avatar billede olby Nybegynder
01. november 2003 - 00:12 #55
Da der åbenbart fortsat kommer referencer fra denne tråd vil jeg gerne have love til at markere følgende:
- osCommerce er gratis og fuldt ud i stand til at måle sig med købe-systemer. Kan hentes på: www.oscommerce.com/downloads/milestones/
- kan man ikke selv klare installationen (der er let), er der gratis support at hente her: www.openforum.dk
- er man stadig i bekneb så kan man hoste en komplet, køreklar løsning - på dansk - hos undertegnede for 59,- pr måned.
Demo på www.bgsys.dk
Så meget for de +5.000,- :o)
Avatar billede kajbilleskov13 Nybegynder
09. oktober 2004 - 17:23 #56
Jeg sætter gerne oScommerce op for dig
Avatar billede kajbilleskov13 Nybegynder
09. oktober 2004 - 17:23 #57
Skal jeg det
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
10. oktober 2004 - 01:02 #58
kajbilleskov13>> Spørgsmålet er ca. 1 år gammelt. Mon ikke han har fundet en løsning?
Avatar billede voirsous Nybegynder
10. oktober 2004 - 08:03 #59
kkn86 hvis det stadigvæk har interesse er jeg næsten færdigt med et system, hvor hele shoppen kører på vores server (ligesom onlinesalg.dk), hvor der er mulighed for at få udviklet unikt design til selvfølgelig.

Prisen i betaler bliver noget med x,-kr pr. bestilling eller 1-2% af omsætningen.
casperstbk@yahoo.dk smid en mail dertil hvis du vil hører mere om hvornår det hele er klart.

Vh. Casper
Avatar billede voirsous Nybegynder
10. oktober 2004 - 08:04 #60
arh havde heller ikke set det med det var et år gammelt :)
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
25. januar 2005 - 08:47 #61
Vi har selv kigget på osCommerce.

Hvis man vil peppe designet kan man købe diverse skins/templates på www.algozone.com

Er der nogen der har prøvet det?