Avatar billede kazap Nybegynder
05. december 2000 - 10:47 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Mange point at tjene!

Problem:
Jeg har en syg CAB fil, hvilket gør at jeg ikke kan installere zippede programmer. Det vil sige nogen programmer overhovedet!
Når jeg installerer popper der en dialogboks op der siger at der er en beskadiget CAB fil og at Installation nu vil forsøge at reparere den. Fat chance! Der sker ikke noget et par minutter så kommer den samme dialogboks igen...og igen...og igen.
Jeg er interesseret i en løsning der IKKE omfatter formatering af harddisken og helst på børnesprog da jeg ikke er nogen ørn til det her.
Point gives når skidtet kører igen.
Kazap

Avatar billede leif Seniormester
05. december 2000 - 10:51 #1
Siger den hvad cab fil det er???
Avatar billede cstern Nybegynder
05. december 2000 - 10:51 #2
Hvis det er en af Windows CAB filerne ligger de på CD\'en (fra D:\\Win98, hvis det er windows98 du har), hvorfra du kan kopiere dem over på din harddisk. Her ligger de typisk i C:\\windows\\options\\cabs

Hvis du bare skal kunne unzippe så hent winzip: www.winzip.com
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
05. december 2000 - 10:51 #3
?
999 point... Glem det.

Det er sku for meget!
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. december 2000 - 10:52 #4
prøv at geninstallere programmet oven i den gamle... ofte vil dette beholde nuværende indstillinger og reperere eventuelle beskadigede filer !
Avatar billede maniacdog Nybegynder
05. december 2000 - 10:52 #5
Hvis du siger hvad cab fil det er så kan du nok hente den eller få den tilsendt af nogen her fra eksperten.dk

Sig desuden også hvad udgave af windows du kører med. DK/UK, 9x, SE ?
Avatar billede kazap Nybegynder
05. december 2000 - 11:12 #6
X4all.dk mener 999 point er for meget. Kan du så ikke bare blande dig udenom?
Jeg kan desværre ikke install. min win98 oveni den gamle, da CAB filen (altså den syge) gør at jeg ikke kan installere fra CD rom´en heller.
Jeg kan desværre ikke lige navnet på filen. Det er min hjemme PC det er galt med og lige nu er jeg på arbejde. Hvis det er nødvendigt kan jeg undersøge det i min middagspause.
OS er win 98 standard.
Det er ikke nok med winzip, da det åbenbart er Microsofts udpakningsstandard der giver problemer.
kazap
Avatar billede LNG.DK Novice
05. december 2000 - 11:16 #7
hvis du kan læse fra cd\'en, skal du kopiere biblioteket win98 fra cd\'en f.eks \"D:\\win98\" til din harddisk. Hvis du har cab-filerne liggende skal du bare overskrive dem.

999 point er for meget for disse svar.
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. december 2000 - 11:16 #8
kazap >> hvis du har netværk kan du installere over netværksdrev ! sæt CD\'en i en anden computer, share drevet og hent filerne over.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
05. december 2000 - 11:16 #9
Det bliver nok lidt svært...
Ellers mens jeg tænker så vil jeg forslå dig og slå det op på microsoft\'s hjemmeside.
Der er nok andre der har været ude for det samme som dig.

Som sagt, jeg vender tilbage...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. december 2000 - 11:20 #10
Man kan normalt kun åbne CAB filer med winzip - ikke pakke dem ud! De er lavet til at være selvudpakkende.

Hvis filen er korrupt(med fejl) så er der normalt ikke noget at gøre når det er fra en CDrom.

Check at du kan kopiere omtalte fil til disken - hvis du ikke kan det så prøv at vaske CDen i almindeligt opvaskevand med en blød børste (ikke den grimme grydebørste). Hvis der stadig er fejl i filen - ja så kan du ikke gøre noget. Lån en CD af en ven og prøv med den!
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. december 2000 - 11:23 #11
Du skal kopiere alle dine *.cab-filer fra Win98 cd-rom ned i Windows-mappen og overskrive alle de gamle, så er den klaret.

Et lille råd: Del din harddisk op i to partitioner med f.eks. Partition Magic 5.0, lav et image af dit C-drev med Ghost og læg det på dit D-drev
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. december 2000 - 11:25 #12
En bemærkning til ljweb>>Jeg har set Jeres flotte nyhedsscroller. Er det noget du selv har?
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. december 2000 - 11:25 #13
...har lavet?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. december 2000 - 11:25 #14
->steen_hansen - han sagde børnesprog...
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. december 2000 - 11:26 #15
steen_hansen >> det er en downloadet DHTML komponent jeg har modificeret til mit eget behov... Der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen :)
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
05. december 2000 - 11:27 #16
Jeg forstår dig.. men ...999 point :-) for at fortælle dig at:

enten skal du have et nyt CD-rom drev (eller kopiere windows til dit lokale C-drev)

Eller finde en ny .CAB-fil (Backup af Windows-CD)

Eller måske bare tjecke om du har slået \"Enable Virus protection\" til i BIOS. (Det skal være Disable)

Normalt er det her et 30-60 point problem.. men fred være med det.
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. december 2000 - 11:32 #17
ljweb>>Må man være så fræk at spørge hvor du har downloadet det fra?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
05. december 2000 - 11:38 #18
>steen hansen ... tjeck www.dansteinman.com, hans DYNAPI er genialt.  .. kunne du ikke oprette et spm. til ljweb, istedet for at starte noget op i dette spm. her ? tak :-)
Avatar billede cstern Nybegynder
05. december 2000 - 11:39 #19
999 points = som fluer om en l... (jeg mener et stykke sukker) ;-)
Som det i øvrigt fremgår er der fire-fem der har svaret fuldstændig det samme...
men x4all_dk jeg er principielt enig i at det er for meget, men som du ser er effekten ikke til at gå fejl af.
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. december 2000 - 11:41 #20
x4all_dk: Sorry, det var kun en indskudt bemærkning
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. december 2000 - 11:44 #21
Spørgsmålet er for let til de mange point, men hvis det haster så har det jo den ønskede virkning!

At de svar han har fået ikke er serskilt forskellige gør jo ikke noget bare det kommer til at virke for ham.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
05. december 2000 - 11:46 #22
hvis det er en original cd kan du muligvis få den byttet. Da det kan være fejl på cd´en da den blev lavet.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
05. december 2000 - 11:46 #23
True
Som sagt mange point ja, men skal vi ikke lige se og hjælpe ham?
Selvom vi nok ikke finder ud af om det virker før han er kommet hjem til sin PC.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. december 2000 - 11:47 #24
Du behøver selvfølgelig ikke uddybe det med den originale CD hvis du ikke vil... ;-)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. december 2000 - 11:47 #25
selvfølgelig skal han have hjælp - og en moral diskution hører ikke til her...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. december 2000 - 12:02 #27
Avatar billede kazap Nybegynder
05. december 2000 - 12:54 #28
Hmm, jeg prøver lige et eller to af Microsofts løsningsforslag, det er vist ikke mere indviklet end at jeg kan finde ud af det. Hvis det virker er der point til xtom - men først i morgen!

Ang. pointene: Jeg står med et problem og vil gerne ha´ det løst muy pronto. Havde jeg givet 60 point var der måske ikke kommet et svar og jeg havde stadig stået med en semidød computer. Hvis det her virker kan jeg få indlæst min nye Half-Life patch og lege Freeman den halve nat. Nå!
kazap
Avatar billede cstern Nybegynder
05. december 2000 - 12:59 #29
xtom`: udmærket link - er sikkert svaret.
Avatar billede okay Nybegynder
05. december 2000 - 13:00 #30
Det samme her, jeg har det samme problem som kazap....ved ik hvorfor, men jeg har prøvet at rense cdromen, og sammetid at hente en anden cd \"Win98\" fra min ven, og det virkede alligevel ik ;(
Avatar billede njp Nybegynder
05. december 2000 - 21:15 #31
Lidt banalt - det kan vel ikke være skidt på cd\'en. Vask den forsigtigt med opvaskemiddel under den lunkne hane. Tør efter med en blød klud. FRA MIDTEN OG UD MOD KANTEN - endelig ikke i cirkler.

Det ku\' jo være
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. december 2000 - 21:55 #32
kazap: Har du en kopi af din Win98 liggende på harddisken?

Det drejer sig om at få kopieret de *.cab-filer ned i Windows-mappen, så de gamle bliver overskrevet. Virker din cd-rom eller dit drev ikke, lad være med at tage det med i opvasken. Lån af en kammerat, det tager ingen tid at installere en anden cd-rom.

Når du har installeret cd-drevet, kopier du filerne ned i mappen, overskriv de gamle, og så virker det. Tro mig: Det virker!
Avatar billede okay Nybegynder
05. december 2000 - 22:29 #33
steen det har jeg prøvet det opstår allivel FEJLEN !! og jeg tror ik det vil virke hos ham ;(
Avatar billede kazap Nybegynder
06. december 2000 - 09:39 #34
God morgen alle.
Tak for de mange løsningsforslag som desværre ikke hjalp! Jeg prøvede Microsofts \"køreplan\" i går med det resultat at computeren startede, kom til blå Windowsskærm, hvorefter den lukkede helt og aldeles. Derefter måtte jeg skride til \"Format C\" løsningen (hulk). Jeg ved stadig ikke om det har hjulpet, men måske har problemet været en konflikt mellem mit grafikkort (der er nyt) og mit mainboard (der er noget gammelt l***), hvis det kan lade sig gøre? Dette bare som forslag til Okay. Hvis det viser sig at være løsningen bliver jeg altså nødt til (!) at beholde mine point. I det mindste til jeg skal ha´ min Internetforbindelse konfigureret, det kan jeg nemlig heller ikke finde ud af.
kazap
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 10:00 #35
Du råver bare :o)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
06. december 2000 - 11:51 #36
Det er jo helt fint. De mange point har jo også bare avlet mange svar med samme essens.

Du kan altid bare spørge, men tag og giv dig selv 90% af de point.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
07. december 2000 - 15:28 #37
Du har ikke fået svar endnu? - eller hvorfor har du ikke afsluttet spørgsmålet?
Avatar billede kazap Nybegynder
08. december 2000 - 09:19 #38
aaa