Avatar billede pilrik Nybegynder
20. juni 2003 - 12:21 Der er 15 kommentarer

MD filer til Computeren.

Jeg har en Sony MD, der har USB. Problemet er at jeg KUN kan overfører filer fra Computeren til MD'eren, ikke omvendt.

Er der nogen af jer der har ideer til hvorledes man kan omgå SONYs copy protection software. Det er ikke til pirat kopiering men til en sangstuderendes arbejdsredskab.

Alternativt, er der ideer til et lydkort, Der kan tage det analoge signal fra MD'eren og "grabbe" det til computeren i et format der er til at arbejde videre med (Wav), uden for stort kvalitetstab.

Kortet skal være godt, brugervenligt og ikke for dyrt?

Alle forslag er velkomne. På forhånd tak!

- Pilrik
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
20. juni 2003 - 12:23 #1
jeg så i fona man kunne købe en slags hardware som gjorde at du kunne bruge din md som lille ekstern harddisk.
Avatar billede pilrik Nybegynder
20. juni 2003 - 12:42 #2
Hej Brian
Det kender Fona ikke noget til?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
20. juni 2003 - 12:48 #3
pilrik - jeg ved jeg har set det der engang det er nok ½ år siden. Jeg kigger mig lige lidt omkring ikke!
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juni 2003 - 13:24 #4
Er der nogen af jer der har ideer til hvorledes man kan omgå SONYs copy protection software. Det er ikke til pirat kopiering

Tror du helt ærligt dette er lovligt?
Avatar billede pilrik Nybegynder
20. juni 2003 - 13:31 #5
Det ved jeg ikke jeg er ikke jurist. Har du noget konstruktivt at tilføje?
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juni 2003 - 14:03 #6
Forsøger bare at sige at er dette ikke lovligt skal du ikke have hjælp herinde!
Avatar billede halifax Nybegynder
20. juni 2003 - 14:08 #7
Til en ikke kyndig, der vil lære mere: hvad er Sony MD?
Nærmere begrundet - synes det lyder pudsigt, at der kan overføres den ene vej, men ikke den anden.
Avatar billede pilrik Nybegynder
20. juni 2003 - 14:29 #8
Hej Halifax

Det er en Sony Mini Disc. Den burde kunne fungere som en MP3 afspiller. Altså overførsel begge veje. Det fjerne vel også lrd's bekymring.
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juni 2003 - 14:31 #9
Er der nogen af jer der har ideer til hvorledes man kan omgå SONYs copy protection software. Det er ikke til pirat kopiering

Studsede bare over dette så rolig :-)
Avatar billede pilrik Nybegynder
20. juni 2003 - 14:38 #10
Helt fint :-) Har du nogle ideer eller, evt. også til lydkort?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
20. juni 2003 - 14:54 #11
først skal du sikre dig at din md kan optage. Kan den ikke optage kan den heller ikke modtage filer.
Avatar billede pilrik Nybegynder
20. juni 2003 - 15:19 #12
Den kan optage og det hele. Har lavet audio optagelser og afspillet via forstærker. Men til computeren går den ikke. Den har USB tilslutning!
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
20. juni 2003 - 18:20 #13
kan jeg ikke få mærket på den? Og model selvfølgelig
Avatar billede halifax Nybegynder
21. juni 2003 - 00:35 #14
Optage lyd fra MD'en. Jeg forestiller mig du afspiller via pc'ens lydkort. I så fald kan Total Recorder benyttes til at fange lyden og gemme i fx. wav eller mp3.
Læs mere og download her
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=852
Avatar billede claus_jac Nybegynder
04. juli 2003 - 13:26 #15
Minidiscens usb tilslutning er så vidt jeg ved en envejs tilslutning. (lavet for at undgå kopiering) har du tænkt på, "blot at smide lyden ind via din lydingdgang på lydkortet og køre det derfra?

(håber det hjælper.)

Claus