Avatar billede swamp2k Nybegynder
20. juni 2003 - 09:59 Der er 4 kommentarer

TSM backup - terminating abnormally

Jeg står og skal lave backup af en SQL database - og det driller desværre en del mere end det plejer.
Det er SQL version 7.0 med Tivoli's sql tdp version 2.2

Jeg får fejlen:
ACO5422E Received the following from the MS SQL server:[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Backup or restore operation terminating abnormally. Microsoft SQL-DMO (ODBC SQLState: 42000) (HRESULT:0x80040bc5)

Så vidt jeg kan se er det SQL'en den er gal med og ikke backup softwaren??
Avatar billede d-fens Nybegynder
21. juni 2003 - 09:00 #1
Har du prøv at lave en alm. sql backup inde fra enterprise manageren.
Jeg mener at det er den funktion TSM også bruger.

Husk at hvis du tager diff. backup, skal fuld af master db'en da den af en eller anden grund fejler på diff. backup..
kan ikke huske begrundelsen.
Avatar billede swamp2k Nybegynder
23. juni 2003 - 09:14 #2
Ja, jeg har også prøvet en alm. backup fra GUI'en - vi tager desuden en fuld backup dagligt.
Der bliver taget backup via en bat fil med følgende kommando (udklip af bat filen):

"tdpsqlc backup * full /tsmoptfile=%sql_dir%\dsm.opt /logfile=%sql_dir%\sqlfull.log"

Det er den BAT fil den fyrer af ved hver backup, samme metode der er brugt ved vores resterende SQL servere (en 20 stykker) så det undrer mig noget det ikke virker på netop denne server?!?
Avatar billede swamp2k Nybegynder
23. juni 2003 - 15:12 #3
Her er forresten den fejl meddelse jeg får fra TSM:

ACO5422E Received the following from the MS SQL server:
06/19/2003 15:14:59 [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Backup or restore operation terminating abnormally. Microsoft SQL-DMO (ODBC SQLState: 42000) (HRESULT:0x80040bc5)
Avatar billede zapzap Nybegynder
25. juni 2003 - 19:39 #4
Saxet from Bookz online:
SQL-State 42000:

230,260 Syntax error, permission violation, or other nonspecific error.
og fra ODBC (også i books online)

42000 Syntax error or access violation

Det er jo nok ikke syntax error, men det KUNNE være en permission. Hvis du tager backup til en fil, så check at der der hvor filen ender en tilladelser nok ;-) for den bruger den laver backup'en.