Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 07:55 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hente gemt mail

Jeg har kørt Windows 2000 og Outlook Express 5 og defineret min Outlook Express til at gemme mail på en anden harddisk, for at være sikker på, at min mail ikke gik tabt, når jeg fik problemer med styresystemet.
Nu er min Windows 2000 kaput, og jeg har installeret Windows XP.
Hvordan får jeg min mail over i Outlook Express 6 i min nyinstallerede XP?
Jeg har fundet en masse svar på Eksperten, men synes ikke rigtigt, at det vil lykkes for mig.
Er der en af jer, som vil hjælpe mig?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
20. juni 2003 - 08:03 #1
de mails du har på den anden harde disk er de lavet i en pst fil.???
Avatar billede pilfinger Nybegynder
20. juni 2003 - 08:05 #2
hvis det er det skal du åbne outlook og klikke på filer og finde eksportere / importere og klik så på den. så kommer der en guid op der finder du det punkt du skal bruge eks PST. så importere du det sæt filer du har på den anden disk.
Avatar billede paeren Nybegynder
20. juni 2003 - 08:06 #3
hvad har du dine mailsliggende som? hvad hedder filerne? Har du prøvet at bruge importfunktionen? En anden ting du kunne gøre var måske at installere outlook express fra officepakken. Det skulle nok kunne importerer et par filer eller to
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 08:14 #4
Jeg ved ikke, hvad mails ligger som, før jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg vil så prøve at installere officepakken og se, om det hjælper.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. juni 2003 - 08:26 #5
Avatar billede riversen Nybegynder
20. juni 2003 - 08:26 #6
det er samme princip som da du definerede oe til at gemme mail på en anden harddisk
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. juni 2003 - 10:46 #7
Dine filer hedder ikke .pst men derimod .dbx Det er alle disse dbx filer som du skal tage en kopi af og lægge ind i dit nye WindowsXP. Hvis du ikke kan finde din lagringsmappe i WinXP kan du gå i OE
Funktioner
Indstillinger
Mappen vedligeholdelse
Gå ned og klikke på lagringsmappen

Det er så på denne sti dine *.dbx filer skal kopieres til.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. juli 2003 - 11:28 #8
Takker for point:)