Avatar billede nubbe Nybegynder
20. juni 2003 - 02:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bios opdatering

Hej

Jeg har det problem at jeg ikke kan opdatere min Bios.... Jeg bruger et program der hedder Gigabyte bios writer... Og når jeg opdatere den går den død i "Program Flash Memory...(wait a moment)" Hvad ka der være galt?

Motherboard: Gigabyte GA-7ZM VIA KT133 Chipset
Bios: AMI BIOS GA-7ZM F9
Flash memory type: Winbond 49F002U /5V

Jeg er gir 200 points..............
Avatar billede the-ghost Nybegynder
20. juni 2003 - 02:36 #1
http://www.wimsbios.com/index.htm?/HTML1/faq.html  prøv denne side den hjalp mig meget. er ikke den storer flasher. Men fik utroligt meget hjælp der.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. juni 2003 - 06:14 #2
http://uk.giga-byte.com/MotherBoard/Support/BIOS/HowToReflash/HowToReflash_1.htm
her står der hvordan man skal gøre det, der er tre muligheder ser det ud til
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. juni 2003 - 06:15 #3
der er muligvsi en jumper på mobo eller en indstilling i bios der forhindrer skrivning, den skal stilles
Avatar billede nubbe Nybegynder
20. juni 2003 - 07:17 #4
mrmox2: ´Hvor skulle den jumper side siger du? Ander ikke hvad en mobo er.
Avatar billede nubbe Nybegynder
20. juni 2003 - 08:13 #5
Nej tror jeg har fundet ud af det, takket det link du sendte mig mrmox2 Det er pga. Jeg ka ikke bruge BIOS writer da det ikke understøtter mit chipset.... Så jeg bruger bare det der Qflash noget, eller oxo prøver jeg via DOS.... Tusin tak skal du have 200 points til dig :)
Avatar billede nubbe Nybegynder
20. juni 2003 - 09:39 #6
Jeg har faktisk lige et spørgsmål mere, Hvordan installere jeg Qflash? Pga. når jeg trykker F8 i BIOS kommer der sq ikke noget frem, plz hjælp hurtigst muligt :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
22. juni 2003 - 19:16 #7
tak for points, åbner først hotmail nu og ser at det ikke kører i smør - har du fundet ud af det? je kigger lige på det senere i aften (bedre tid)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. juni 2003 - 03:13 #8
den skal ikke installeres, den er allerede i hardwaren, se manual http://uk.giga-byte.com/MotherBoard/Support/BIOS/HowToReflash/pdf/flashbios_qflash.pdf
Avatar billede illisher Praktikant
24. juni 2003 - 03:28 #9
Hvis du stiller dit spørgsmåpl inde på www.overclocking.dk så vil de kunne svare lige precis hvad du skal gøre, det er noget af deres speciale.