Avatar billede hoejgaard Juniormester
20. juni 2003 - 00:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

bog : php and MySQL development

Hej.
Jeg har bogen php and MySQL development,og kigger på et af bogens eksempler.
Det undrer mig at der er nogle funktioner der ikke beskrevet fuldt ud, så hvis der er nogle her der har bogen, så skriv lige, så jeg kan finde ud af om det er mig der er galt på den.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
20. juni 2003 - 00:29 #1
ingen der kender eller har den
Avatar billede hoejgaard Juniormester
20. juni 2003 - 00:33 #2
åbenbart ikke
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. juni 2003 - 00:37 #3
kender den ikke, hvor har du den fra?
Avatar billede hoejgaard Juniormester
20. juni 2003 - 00:49 #4
jeg har købt den
Avatar billede hoejgaard Juniormester
20. juni 2003 - 01:00 #5
nå det er vist en dårlig bog, ingen har den ihvertfald...............
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. juni 2003 - 01:02 #6
det var nu nærmere hvor du har købt den, mente jeg
Avatar billede swiff Nybegynder
20. juni 2003 - 01:26 #7
Jeg kan kun anbefale denne bog:
http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4
Den gennemgår en meget stor del af forholdet mellem PHP og MySQL. Bogen er perfekt til begyndere.

Det skal dog nævnes at den er skrevet til PHP3, og derfor ikke gør brug af de nye variabel-sæt ($_SERVER, $_REQUEST, $_GET, $_POST, osv).
Avatar billede avminarm Juniormester
20. juni 2003 - 08:49 #8
hedder en af forfatterene luke wellington?? - så har jeg haft den lånt fra bib på et tidspunkt, men jeg må indrømme at jeg ikke fik læst meget i den - så jeg opdagede ikke det med funktionerne, men er der ikke en CD med med kildekoder eller lign?
Avatar billede avminarm Juniormester
20. juni 2003 - 08:51 #9
swiff>> start på PHP er ikke skrevet til PHP3, men til PHP 4 det der med $_POST osv kom først i PHP 4.1.0 og for alvor i 4.2.0
Avatar billede swiff Nybegynder
20. juni 2003 - 08:55 #10
avminarm>> så må de have lavet et nyt oplag - for den version vi sælger i min boghandel er kun til PHP3.
Avatar billede avminarm Juniormester
20. juni 2003 - 09:03 #11
swiff>> hvordan kan du se den er til PHP3 ?
Avatar billede swiff Nybegynder
20. juni 2003 - 09:04 #12
At den gør brug af globale variabler.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2003 - 09:05 #13
Globale variable fandtes også i PHP4 indtil de ændrede det :)
Avatar billede swiff Nybegynder
20. juni 2003 - 09:07 #14
el_barto>> jeg skriver også at de var slået til som standard i PHP3?
Avatar billede avminarm Juniormester
20. juni 2003 - 09:11 #15
det var de også i PHP 4.0.0 - tak barto ;o)

Nå men lad nu det ligge, hvis man køber hæftet skal man være obs på at de nye variabler ikke benyttes ;o)
Avatar billede avminarm Juniormester
18. juli 2003 - 11:42 #16
lukketid?