Avatar billede botha Nybegynder
05. april 1999 - 00:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

access lavet til html

er det muligt, at man kan over føre en access database med spøgsmål og midlertidige gemmemulighederover til en hjemmeside, hvor der tilsidst sendes en mail med resultatet/indtastningerne til hjemmeside holderen=mig? skal bruges som en slags forretning hvor man kan se en masse varer og skrive antal bestillinger ved "varen" og sluttes af med navn, adr. osv + en sammetælling/oversigt over bestillingen
Avatar billede jgc Nybegynder
06. april 1999 - 09:48 #1
Det lyder som et basket-system ("indkøbskurv"), hvor du vælger varer fra en database, og til sidst sender en bestilling gennem systemet. Det kræver
a) Et (færdigt) stykke software der kan håndtere baskets - se f.eks. Cat@alog på http://www.catalogint.com - eller
b) En solid programmering i f.eks. ASP - prøv at smugkigge i ASP-kategorien, (http://eksperten.dk/eksperten/kategori.asp?id=1) evt. på spørgsmålet fra "smukke" vedr. indkøbskurv (http://eksperten.dk/eksperten/spm.asp?id=312).

Men grundlæggende (min mening følger): Det du efterlyser kræver enten mange penge = kommercielt software, eller solid programmering.

/jens
Avatar billede bug Nybegynder
07. april 1999 - 17:38 #2
www.catalogint.com er desuden nok vejen at gå, hvis du vil betale for det. Deres produkt er godt, gennemtænkt og ikke i den dyreste ende.

/Bug\
Avatar billede kan Nybegynder
08. april 1999 - 16:04 #3
bug - er du ansat hos Catalog ?

Hvis ikke hvorfor så tale så godt om et produkt der er så mangelfuldt, fyldt med bugs, og faktisk er ret så dyrt. Og ikke kan leve op til det de lover, nu skal det ikke lyde som om jeg bare har fået et surt opstød, men jeg har selv brugt Catalog til at lave butikker, og nej det kan ikke anbefales, de ved ikke selv nok om deres eget produkt, jeg blev f.eks ringet op af deres support afdeling, fordi de havde et problem som de ikke kunne løse, jeg havde selv løst det med at krydder Catalogs program kode med VB-Script, og det kunne de ikke forstå. Nå det jeg ville sige var at lad dem være, brug en af alle de andre løsnings måder. Se en god oversigt på:
http://www.webreference.com/ecommerce/payment.html
Avatar billede isdan Nybegynder
03. maj 1999 - 14:11 #4
Hvis man selv vil oprette en hjemmeside med Access muligheder er svaret helt klart ASP ActiveServerPage. Men så skal man vere opmærksom på at have ASP understøttelse på sin server.(www.Digiweb.dk) har det for eksampel og har grundlæggende html viden og læse lidt i ASP. Hvis det er en mulighed, så kan jeg hjælpe dig videre. Kom med et svar.IsDan
Avatar billede jaho55 Nybegynder
06. maj 1999 - 12:36 #5
Og så er der denne mulighed: http://www.gd-ind.com/gdidb/index.html
Den kan ihvertfald det med access databasen og e-mail svar tilbage.
Avatar billede isdan Nybegynder
10. maj 1999 - 11:52 #6
lidt mere om det emne.
http://www.subnet.dk/ byder på 11 Mb hjemmesideplads med ASP,CGI,Frontpage 98 Extension. Det med indkøbs system så kan man bruge  JavaScript i ASP  til den slags (meget nemt). Kom nu med et Kommentar.IsDan
Avatar billede python Nybegynder
17. maj 1999 - 21:19 #7
Hvis du kan få fat i den nye Office 2000, er der direkte et menupunkt der kan konvertere en Access database til HTML .. hygge
Avatar billede hornshoj Nybegynder
04. juni 1999 - 11:33 #8
For et mindre beløb vil jeg lave det for dig. Du får serverplads i 6 mdr. og selv mulighed for at opdatere din "vareliste"...
Det var da et godt tilbud.. (;
Skriv din e-mail, hvis du er interesseret...
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
02. september 1999 - 08:11 #9
Hvis du har Access97 kan det også lade sig gøre at gemme dine forms som HTML !
Men den har det med at lave fejl !

Så skal du nok også opdele din database !