Avatar billede godthob Nybegynder
19. juni 2003 - 19:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen som kan hjælpe.

Hej
Jeg har en pc som kører win 2000 og en som kører win 98, jeg har en trådløs router Linksys Wireless Point Router, den sider med et adsl kabel fra win 2000, på den som kører win98 har jeg en Typhoon Speednet Wireless usb Adapter, men jeg kan ikke få den med Win98 til at køre på nettet,når jeg prøver så står Typhoon Speednet Wireless usb Adapter bare og scanner, men mere sker der ikke, er der noget som jeg skal sætte op, jeg har ikke lige den store forstand på trådløs netværk.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. juni 2003 - 19:32 #1
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2003 - 19:34 #2
Du skal sørge for at de køre på samme SSID, bruger den samme WEP-kryptering, Bruger samme kanal, at din mac-adress er accepteret til at må komme på nettet se under MAC-filtreing. og selvfølgelig at der ikke er blokeret for den ip-adresse du har!

At de køre den rigtige trafik (peer to peer eller acesspoint også kaldt ad-hoc og infrastruktur, ved ikk elige hvad den hedder hos dig)

samt hvis det er en mulighed at slå wireless fra i din router så skal du også lige slå den fra, jeg mener at man kan slå det fra i din router
Avatar billede godthob Nybegynder
20. juni 2003 - 11:55 #3
Jeg har prøvet alt nu synes jeg, den vil ikke noget som helst, kan det være noget med at det ikke er fra TDC det hele jeg bruger, det mener jeg skulle være lige meget
Avatar billede godthob Nybegynder
22. juni 2003 - 12:14 #4
Jeg har fået det til at køre, men hvis jeg går ind i stuen med den bærbare,så mister den forbindelsen, er det i routeren som der er noget der skal sættes op.
Avatar billede godthob Nybegynder
22. juni 2003 - 12:15 #5
Afstanden er højst 5 meter
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2003 - 16:22 #6
hvis du har forbindelse inden du begynder at rykke dig! så er der meget støj imellem eller meget tykke vægge !

den eneste måde at ændre på det er at skifte antenner både på dint accesspoint og kort! men du har sat dit trådløse kort til selv at bestemme hastigheden! da det kan være derfor du ikke kommer på
Avatar billede godthob Nybegynder
22. juni 2003 - 17:58 #7
Tjae, det var det med hastigheden det var galt med, tak for dit råd.
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2003 - 18:03 #8
var så lidt takker for point