Avatar billede vindermartin Nybegynder
19. juni 2003 - 18:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fil skal brændes ned

Jeg har en fil jeg troede var avi. Jeg skal have den brændt ned som vcd men det skal jo være mpeg. Så har jeg fået fat på et program der kan konverterer til mpeg. Men den siger at filen ikke understøttes.. Så prøvede jeg at brænde i Nero både som vcd og almindelig data cd. Men den siger også at filen ikke understøttes.. Nogle der ved hvad der er galt?`?? Og hvordan får jeg brændt den ned?
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2003 - 18:40 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2003 - 18:43 #2
Det var hurtigt du afprøvede det?
Hvis det er fordi du mangler et codec, så lad Gspot finde det for dig.
http://www.divx-digest.com/software/gspot.html - Finde AVI codecs
Avatar billede vindermartin Nybegynder
19. juni 2003 - 18:45 #3
ja for det program der henvises til siger at filen ikke understøttes. Jeg har prøvet den... Jeg skal da ik bruge et codec til noget. Det hjælper jo ikke noget når den skal brændes ned. Den kan ikke brændes ned selvom jeg har et rigtig codec.. Og jeg er ik sikker på det er avi det kan det jo ik være når ingen af programmerne der konverterer fra avi til mpeg ikke kan bruge filen!!
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2003 - 18:48 #4
Kan du se filmen i f.eks Mediaplayer?
Avatar billede vindermartin Nybegynder
19. juni 2003 - 18:48 #5
nej men jeg kan se den i VLC.. (program hvor man ikke behøves at hente codec hele tiden)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2003 - 18:51 #6
Det du skal gøre er at bruge Gspot til at finde det rigtige Codec, finde det på nettet og installere codecet.
Derefter bruger du TMPGenc til at dekode .avi filen til Mpeg, det første link jeg gav dig er en komplet beskrivelse.
Det virker fint og er rimelig nemt at have med at gøre.
Avatar billede vindermartin Nybegynder
19. juni 2003 - 18:54 #7
MPEG layer-3 Decoder men hvor finder jeg det så..???
Avatar billede vindermartin Nybegynder
19. juni 2003 - 18:59 #8
fandt en eller anden frauenhofer... installerede den men kan stadig ik se den. Du kan godt hjælpe mig selvom jeg har accepteret
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2003 - 19:00 #9
Jeg leder alt hvad jeg kan.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2003 - 19:02 #10
Den er her sammen med en masse andre.
http://www.softnews.ro/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml
Du bør nøjes med at installere den eller dem du skal bruge, da nogle codecs "modarbejder" hinanden.
Avatar billede vindermartin Nybegynder
19. juni 2003 - 19:03 #11
ok jeg prøver