Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. juni 2003 - 18:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

refresh - uden at sende oplysninger igen!

Hej,

Jeg har en side hvor folk sender og modtager information på; på samme side er der ASP funktioner som laver ændringer i en database vha. data fra POST forms.

Problemet er så at dele af siden er dynamisk, så brugere til tider godt kan få brug for at refreshe denne side.

Hvordan undgår jeg at boksen der spørger om brugeren vil sende informationerne igen kommer frem?
Om den poster dataene igen eller om den ikke gør er bedøvende ligegyldigt (mit system tager sig af det på server-side).

Er der en metode hvorpå jeg kan undgå at den popup boks kommer frem?

På forhånd tak.
Avatar billede linkmaster Nybegynder
19. juni 2003 - 18:07 #1
hvad er det lige du mener ? altså så din side opdaterer eller hvad ? uden en boks popper frem ?
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. juni 2003 - 18:08 #2
ja, netop...
ved ikke om det skal ordnes i javascript.

hvis de klikker refresh/F5 kommer en IE popup som spørger om de vil sende dataene igen. Denne skal IKKE komme frem.
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2003 - 18:10 #3
Så må du have sat f.eks. nogle meta-tags til at siden fprældes meget hurtigt ...

Lav dem om
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. juni 2003 - 18:13 #4
det er ikke muligt :(
siden indgår i mit site og har derfor en template tilkoblet... den kan jeg ikke overskrive med andre meta-tags er jeg bange for.

er der så ikke noget at gøre?
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2003 - 18:19 #5
Jeg ved det ikke, men du kunne jo prøve aktivt at udføre en submit (som jo sender data), så kan brugeren da ikke blive spurgt ...
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. juni 2003 - 18:27 #6
hmm...
håbede på at der var en eller anden kommando som kunne bruges :(

ellers tak for hjælpen så. Må se om jeg kan finde en anden udvej.
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2003 - 18:28 #7
Altså document.formNavn.submit() ...
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. juni 2003 - 18:30 #8
ja, men der skal jo ikke submittes :s
det er i det tilfælde at brugeren først har sendt data til siden, og derefter klikker på refresh...

at submitte en form vil da vel ikke hjælpE?
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2003 - 18:33 #9
-- prøver bare at være lidt kreativ, fordi den messagebox jo er en del af browserens funktion, og det kan man jo som standard ikke styre ...
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. juni 2003 - 18:51 #10
ok :)

jeg vil se om jeg kan bruge method=get i stedet for... kræver bare en del ændringer i koden, men får det nok til at virke.

tak for hjælpen anyway :)