Avatar billede jaws Nybegynder
19. juni 2003 - 16:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Excel udregninger fra ASP

Jeg har et Excel ark, men en bunke udregninger og mellemregninger. Udgangpunktet er nogle stamdata der indtastes og output er nogle resultater i form af låste felter, lidt grafer og kolonner med data.

Dette skal nu gøre webbaseret og jeg ville foretrække at "læse" direkte fra Excel arket. Alternativt skal jeg konvertere alle udregninger til f.eks. JS eller ASP, og i princippet lave det "forfra" igen.

Er der en måde hvorpå jeg kan "udfylde" felterne i Excel arket og læse resultaterne fra mellemregningerne? Kan det gøres med Excel driveren til ODBC? Eller kommer jeg ud i problemet med læserettigheder?

Ser frem til jeres kloge kommentarer:)
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. juni 2003 - 16:25 #1
Jeg har aldrig selv leget med det, men er der ikke indbygget nogle web komponenter i Office, der gør at man faktisk kan "publicere" et excell regneark direkte?

JP
Avatar billede jaws Nybegynder
19. juni 2003 - 16:29 #2
Aner det ikke, men et godt bud...der skal laves noget "lækkert" web interface der interagerer mere med brugeren istedet for det lidt "kedelige" Excel udseende, men beregningerne er jo de samme så det er derfor jeg spørger.
Avatar billede overchord Nybegynder
19. juni 2003 - 16:58 #3
Med excel kan du indsaette data i et eksisterende html-doc, saa hvis du gaar den vej burde du kunne "funke det lidt op" :-)
Avatar billede bak Seniormester
19. juni 2003 - 20:18 #4
Jo, der er Office-components der kan gøre det,  men vær opmærksom på at brugeren skal have office 2000 eller højere for at bruge disse components.
Avatar billede overchord Nybegynder
20. juni 2003 - 12:26 #5
erhm... man kan altsaa ogsaa eksportere som HTML fra 97, og goere det fra komponent styring...