Avatar billede pcmongol Nybegynder
19. juni 2003 - 12:19 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

deling af netvaerk mlm 2 computere

Jeg er den lykkelige ejer af Asus A7N8X deluxe med 2 onboard netkort. Jeg 0nsker at koble netkort #1 til min adsl router og lade netkort #2 fungere som switch videre til en anden computer. Pt er det lykkedes mig enten at forbinde til internettet vha#1 eller forbinde til den anden computer vha. #2....
Jeg bruger WinXP Pro dk / har leget lidt med indstillingerne for tcp/ip uden held

Med venlig hilsen

Thomas
Avatar billede hcm Nybegynder
19. juni 2003 - 12:26 #1
så er du jo meget godt igang... Du skal vælge Internet deling på #2, så bliver dens IP sat til 192.168.0.1. Samtidig starter der en DHCP server, som automatisk kan give PC 2 en ip, med gateway og dns servere.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. juni 2003 - 23:28 #2
Følg guiden (dansk) Windows XP Internet Connection Sharing her
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
Avatar billede pcmongol Nybegynder
20. juni 2003 - 00:02 #3
Takker for de hurtige svar.... tja... winxp's hjælpefunktion var faktisk alt, hvad der skulle til - nu virker skidtet!