Avatar billede hvilsom Nybegynder
19. juni 2003 - 11:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Trådløse netværk og rækkevidde..

Hej,
Hvad skal man regne med af rækkevidde for billige (D-link etc.) trådløse routere? Jeg tænker specielt til brug i en privat enfamilies bolig (læs: parcelhus)... Kan man nøjes med, at placere et stk. strategisk?

A
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2003 - 11:54 #1
ja det kan man godt! jeg har kun 1 placeret i midten af huset og det virker fint! kan selv sidde ude i have og surfe hvis det er det jeg vil!
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2003 - 12:28 #2
Under langt de fleste forhold skal du kunne række 30 meter. Metalvægge og elektronisk støj kan nedstætte det. Under gode forhold kan du række ca. 100 meter og ved line of site kan du komme helt op på 250 meter under gode forhold.

Med retningsbestemte antenner og line of site, kan du komme op på 14 Km
Avatar billede dd-man Nybegynder
23. juni 2003 - 10:39 #3
Hvordan kan man komme op på 14 km?

Jeg prøver at lede efter en løsning, som kan række 6-7 km... hvordan er det muligt...synes at alt det jeg har set/hørt, kun rækker max 300 meter udendørs...
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juni 2003 - 18:14 #4
Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde artiklen, men det eren kombination af specielle retningsbestemte antenner, et accesspoint, der bl.a. anvendes i lufthavne, og så meget nøje udvælgelse af antennernes placering, så der er line-of-site mellem de to antenner. Den samlede løsning stod ham i 8-9000 kr, bare for forbindelsen.

Jeg prøver at finde artiklen
Avatar billede ITops Nybegynder
22. juli 2003 - 09:16 #5
Jeg administrerer en løsning med 2 stk. 54G Access points fra Linksys og 2 stk. antenner: http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?287

Total pris: 6.000,- jeg har det kørende på 2 KM, men løsningen kan sagtens række 10 km.