Avatar billede fireburn Nybegynder
19. juni 2003 - 09:04 Der er 19 kommentarer

Konvertere .swf til .jpg

Her er et avanceret spørgsmål. Jeg har trevlet nettet igennem, men har ikke fundet et svar.

Findes der en komponent, eller andet, som dynamisk på en webserver kan producere et .JPG billede udfra en .SWF fil?

Altså, jeg har brug for noget, som dynamisk kan screenshotte en .swf fil og gemme den på serveren som et .jpg billede.

200 points udloves til den der kan flytte mig tættere på en løsning!!
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
19. juni 2003 - 09:12 #1
er der et eksempel på .swf du vil have et screenshot af ??
Avatar billede miss-g Seniormester
19. juni 2003 - 09:18 #2
Normalt kan man lave et screenshot med knappen PRINT SCREEN (prt sc) - virker det ikke? *S*
Avatar billede fireburn Nybegynder
19. juni 2003 - 09:26 #3
just4fun -

miss-g - jeg skal have genereret et screenshot på serveren, og det skal ske dynamisk. jeg kan godt finde ud af at trykke print screen :)
Avatar billede fireburn Nybegynder
19. juni 2003 - 09:30 #4
just4fun - desværre ikke..

Grundigere beskrivelse af problemet:
Jeg udvikler et værktøj i Flash til folkeskoler, hvor børnene kan gå ind og lave deres egen tegnefilm ved at trække figurer og andet ind på en scene.

Det vi har brug for, er muligheden for at de, når de er færdige med at lave scenen i en .SWF, kan trykke på en knap, hvorefter .SWF filen gemmes på serveren som et .JPG billede, så det kan bruges som et billed i en større tegneserie.
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
19. juni 2003 - 09:35 #5
Jeg ved det er muligt at lave en .swf på serveren ud fra nogle punkter, streger og shapes. Men En Jpg.... Hvad så hvis der er flere frames?
Avatar billede fireburn Nybegynder
19. juni 2003 - 09:37 #6
Det er der ikke. Der er altid kun én frame, nemlig den første i filmen.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 09:38 #7
Det du leder efter må være noget ala swfdraw2jpg. Programmet bliver beskrevet som et 'flash mx draw to server image file' app. Det er kodet i PHP.

Du kan se en demo af det her:
http://www.f-mod.com/swfdraw2jpg/

Og hente koden bag her:
http://www.f-mod.com/dls/swfdraw2jpg/swfdraw0.2.zip
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2003 - 09:42 #8
Ja, men softwaren virker ikke!

/per
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 09:47 #9
huh, hvorfor ikke? Jeg har aldrig selv prøvet det.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2003 - 09:52 #10
cellb10ck> Følgende fejl:

Method Not Implemented
to / not supported.

Invalid method in request

/per
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. juni 2003 - 10:09 #11
Fireburn> Du skal også ha' gd installeret på serveren, før du kan køre swfdraw2jpg...
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 10:09 #12
Hoejrup >> Det kræver at serveren har gd lib installeret. Har du det?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2003 - 10:13 #13
cellb10ck> Jeg har testet det på deres website, så det burde virke.

/per
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 10:21 #14
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2003 - 11:05 #15
cellb10ck>Det kan jeg ikke se!

/per
Avatar billede thulstrup Nybegynder
19. juni 2003 - 11:07 #16
Så må det næsten være et browser/OS problem.
Avatar billede fireburn Nybegynder
19. juni 2003 - 11:11 #17
cellb10ck> tak for svaret, det var kvalificeret, men desværre løser det ikke mit problem... med swfdraw2jpg kan man godtnok gemme en jpg udfra en swf, men desværre kan man kun gemme streger... de streger man tegner i modulet bliver gemt i en tabel, og udfra det generer noget php kode så stregerne.

det jeg har brug for er at kunne gemme et komplet billede, og ikke muligheden for at gemme nogle tegnede streger.

men tak eller
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. juni 2003 - 11:22 #18
Så tror jeg, at du skal igang med ming...
http://ming.sourceforge.net/
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
19. juni 2003 - 17:37 #19
fb-> Så vidt jeg forstår en tegning, er det noget der kan lave streger, og fyldte shapes... så det der mangler er noget der OGSÅ kan lave shapes sammen med stregerne?