Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
04. december 2000 - 22:17 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Ram problem!

Jeg har en pc´er som opføre sig meget underligt.Nogle gange starter den op ok, men for det meste kan den ikke starte op.Der er bare sort skærm og den bipper med et kort interval. Hvis jeg slukker computeren, og tager ramen ud og indsætter den i computeren igen ,virker computeren et stykke tid endnu?

Kan I fortællemig hvad jeg skal gøre?
Avatar billede milo Nybegynder
04. december 2000 - 22:23 #1
ram klodsen er defekt, ik mere at sige til det, du kan ikke reparere den... :)

Avatar billede milo Nybegynder
04. december 2000 - 22:23 #2
du kan evt. høre din forhandler ad, om den kan byttes...
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
04. december 2000 - 22:31 #3
det kan godt være jeg er lidt dum til computeren ´men er ram klodsen selve ramen eller er det klodsen man isætter ramen i ?
Avatar billede milo Nybegynder
04. december 2000 - 22:32 #4
det er den klods, du putter ind i din computer
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
04. december 2000 - 22:33 #5
ok, tak for svaret? Hvad koster sådan en?
Avatar billede schacks Nybegynder
04. december 2000 - 22:37 #6
Det antal bip og længde af disse fortæller noget om problemet.
Avatar billede milo Nybegynder
04. december 2000 - 22:39 #7
www.edbpriser.dk
her kan du finde ud af det... ved jo ikke hvilken type du skal ha og hvor mange... så kan jeg ikke bare svare på
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
04. december 2000 - 22:39 #8
men hvis man køber 64 nye ram, så bør problemet være ovre?
Avatar billede milo Nybegynder
04. december 2000 - 22:40 #9
schacks>>hvad mener du lige?
Avatar billede ctv! Nybegynder
04. december 2000 - 22:42 #10
Tommy-->Ja....
Avatar billede ctv! Nybegynder
04. december 2000 - 22:43 #11
Jeg har før prøvet den har sagt det på en gammel maskine... Men det var ovre lidt senere! *SS* Og kom aldrig igen! Men har set det mange gange!
Avatar billede schacks Nybegynder
04. december 2000 - 22:44 #12
Bippene er en ikke visuel fejlkode. f.eks. tre lange bip og et kort
Avatar billede schacks Nybegynder
04. december 2000 - 22:48 #13
f.eks. for AMI bios
1 kort = DRAM fejl
2 korte paritetsfejl
3 korte base 64k fejl
Avatar billede schacks Nybegynder
04. december 2000 - 22:49 #14
Hvilken BIOS er det du har?
Avatar billede schacks Nybegynder
04. december 2000 - 22:52 #15
Når du indsætter ramklodserne kan du også komme til at skubbe til andre ting, som måske sidder løst f.eks. strømforsynings kablerne (dem der går ned til motherboardet) og det kan netop give ovenstående problemer. (Der bliver ikke meldt \"power good\" og så vil computeren ikke starte op)
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
04. december 2000 - 22:52 #16
?,kender ikke så meget til computere
Avatar billede schacks Nybegynder
04. december 2000 - 22:53 #17
På IBM PC\'er der betyder konstante og vedvarende bip eksempelvis et problem med strømforsyningen.
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
04. december 2000 - 22:55 #18
ok, tak for hjælpen!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
04. december 2000 - 22:55 #19
Sørg for at alle dine kort sidder HELT i bund. Har lige haft samme problem. 11 bipper. Om så jeg bare tog mit printer kabel ud var der blevet rørt en lille smule ved bundkortet så den ku´ starte en gang eller to. Det var kun en lille millimeter det drejede sig om. Jeg fik fikset det sådan så alle kort kom helt i bund, det løste problemet.
Jeg vil ikke tro det er rammen der er defekt en gang imellem, enten er den defekt eller ikke.
Prøv lige inden du render ud og køber ram.
Avatar billede schacks Nybegynder
04. december 2000 - 22:56 #20
også kloner
Avatar billede schacks Nybegynder
04. december 2000 - 22:57 #21
11 bip med AMI bios betyder et cache problem
Avatar billede apollo69 Nybegynder
04. december 2000 - 23:02 #22
Det blev også nævnt i mit ? om det:(http://www.eksperten.dk/spm/36091)
Men det var nu kortene der var problemet.
Avatar billede schacks Nybegynder
05. december 2000 - 16:54 #23
OK, det var jeg ikke lige klar over, jeg har det fra min bibel :o) \"Upgrading and Reparing PC\'s\" af Scott Mueller. Godt sted at søge.