Avatar billede melise Nybegynder
18. juni 2003 - 17:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Angående sang i et powerpoint show

Hejsa jeg har et spørgsmål angående om man kan få en sang til at køre over et helt diasshow og hvordan gør man det
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. juni 2003 - 18:01 #1
Ja det kan du faktisk godt.

Indsæt
Film og lyde
Fra fil
Nu skulle du jo så gerne i forvejen have indspillet din lydfil

Gem som diasshow = *.pps
Avatar billede melise Nybegynder
18. juni 2003 - 18:04 #2
Hej igen jamen det har jeg prøvet og jeg har fundet en  fil jeg vil bruge
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. juni 2003 - 18:07 #3
Hvad sker der, eller hvad sker der ikke når du bruger denne fremgangsmåde?
Avatar billede melise Nybegynder
18. juni 2003 - 18:14 #4
jamen der sker ikke rigtig noget der står at man skal trykke på medieinstillinger og det vil den ikke skal man markere noget for at få det til at virke
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. juni 2003 - 18:17 #5
Først takker jeg for point, men du skulle have ventet til du havde fået hele svarret, kan se du har oprettet nyt spørgsmål.

Det er først når du kører diasshow at lyden bliver aktiveret og ikke før. Den kan aktiveres ved enten klik på højtaleren eller ved at du siger at det skal foregå automatisk. Du kan også vælge at sangen kun skal køre 1 gang eller om den skal køre uendeligt.
Avatar billede melise Nybegynder
18. juni 2003 - 18:22 #6
jamen jeg kan ikke trykke på medieindstillinger og for at aktivere medie hvor trykker man så på
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. juni 2003 - 19:05 #7
Hvis du følger dette skal du ikke indstille medie

Indsæt
film og lyde
fra fil
Du skal så i forvejen have indspille og gemt denne lydfil
Ok
Nu foregår det helt automatisk som jeg også skrev i mit første svar.
Avatar billede melise Nybegynder
18. juni 2003 - 19:09 #8
jamen det virker stadigvæk ikke jeg har prøvet
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. juni 2003 - 19:21 #9
Prøv at rep. din officepakke så.
Avatar billede jkrons Professor
18. juni 2003 - 21:36 #10
Indsæt film og lyde - fra fil.
Højreklik på lydfilen.
Vælg Rediger lydobjekt.
Marker "Gentag til showet afbrydes"
Gentag højreklikket.
Vælg Brugerdefineret animation - flueben i Afspil i Animationsrækkefølge.
Vælg at fortsætte diasshow under afspilningen.
Vælg at afspilning stoppes efter sidste dias.

Så starter lyden forfra hvis du ikke er nåetti l sidste dias, når du er færdig.